První čistě bateriová Škoda oficiálně u českých prodejců značky, elektrické SUV s dojezdem až 535 km. Pro model Enyaq iV se v předprodeji údajně rozhodlo už téměř 400 zákazníků, všichni autorizovaní obchodníci značky Škoda zvou širokou veřejnost na testovací jízdy.
Všichni autorizovaní prodejci značky ŠKODA na českém trhu zahajují oficiální prodej elektrického SUV ENYAQ iV. Zákazníci mohou volit mezi základním provedením 60 s baterií o kapacitě 62 kWh a výkonnějším provedením 80 s baterií 82 kWh, kromě některé z 5 úrovní interiéru mají na výběr také dynamicky laděnou verzi Sportline. V rámci předprodeje eviduje ŠKODA AUTO Česká republika už téměř 400 závazných objednávek a první vozy se zákazníkům předávají již dnes. Autorizovaná síť mladoboleslavské automobilky funguje jako soustava elektromobilních center a výrazně posiluje infrastrukturu veřejných nabíjecích míst. K dnešnímu dni je v areálech dealerství k dispozici dohromady 226 veřejných či poloveřejných nabíjecích stanic.
Nová ŠKODA ENYAQ iV razí cestu trvale udržitelné mobility. Na český trh v ní přichází první sériový model české značky na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB), který v sobě snoubí typické přednosti vozů ŠKODA s výhodami elektromobility. Patří mezi ně velkorysá nabídka prostoru, emocionální design a známé ‘Simply Clever’ detaily. „ENYAQ iV se stává pevnou součástí našeho modelového portfolia. V rámci předprodeje zaznamenal velký úspěch, když se pro něj rozhodlo téměř 400 zákazníků. Přes 90 % z nich zvolilo variantu 80 s větší baterií,“ potvrzuje prvotní úspěch modelu Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky ŠKODA AUTO. „Nyní nastává další fáze, kdy naši obchodní partneři dostávají testovací vozy. Rád bych při této příležitosti pozval zájemce z řad široké motoristické veřejnosti, aby se přišli podívat a svézt k nejbližšímu prodejci. Mohu garantovat, že budou příjemně překvapeni, a věřím, že řada skeptiků změní názor na elektromobilitu,“ dodává Jiří Maláček.
Celá síť autorizovaných partnerů značky ŠKODA v České republice prošla proměnou tak, aby byla připravena nabídnout veškeré produkty a služby elektromobility značky ŠKODA. Již více než rok splňují všichni členové sítěstandardy pro prodej, servis a nabíjení elektromobilů. Elektrifikovaný vůz značky ŠKODA dnes přijme k servisním úkonům každý servisní partner. V každém regionu je pak aktivní minimálně jedno servisní místo, které dokáže opravit i závady na trakční baterii a vysokonapěťové soustavě. Dealerství autorizovaných partnerů se tak stávají elektromobilními centry a zároveň i jednou z největších dobíjecích sítí v České republice. K dnešnímu dni je k dispozici v areálech dealerů 226 veřejných či poloveřejných nabíjecích stanic. Při započtení všech stanic určených pro vlastní potřeby obchodníka, mezi které patří nabíjení interních nebo předváděcích vozů, vozidel po servisních úkonech nebo pro prodej fleetovým zákazníkům, činí celkový počet více než 900 dobíjecích míst.
Aktuální ceník začíná částkou 1 072 900 Kč, která se vztahuje k základní verzi iV 60 s interiérem Loft. Elektromotor umístěný na zadní nápravě disponuje výkonem 132 kW a maximálním točivým momentem 310 Nm. S ním dokáže český elektromobil zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosáhne největší rychlosti 160 km/h. Dojezd na jedno nabití dle metodiky WLTP činí až 412 km, přičemž kombinovaná spotřeba se pohybuje v rozmezí 15,6 až 16,6 kWh/100 km. Pro ENYAQ iV 80 platí startovací cena 1 202 900 Kč. V tomto případě má elektromotor největší výkon 150 kW a maximální točivý moment 310 Nm. S ním vůz zrychlí z 0 na 100 km/h během 8,5 s a dosáhne maximální rychlosti 160 km/h. Dojezd na jedno nabití dle metodiky WLTP činí až 535 km a kombinovaná spotřeba se pohybuje v rozmezí 16,6 až 18,1 kWh/100 km. Doporučené prodejní ceny provedení Sportline byly stanoveny na 1 152 900 Kč (verze 60), resp. 1 282 900 Kč (verze 80) včetně DPH.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.