Volkswagen rozšiřuje portfolio modelové řady ID.3 na českém trhu. Nové varianty City a Style o výkonu 110 kW nabízejí na jedno nabití dojezd cca 350 km. Verze City stojí méně než 900 000 Kč, je ale s nejmenší sadou akumulátorů (45 kWh). Naopak pětimístná verze Tour 5 bude mít největší akumulátorovou baterii (77 kWh).
Volkswagen důsledně pokračuje ve své elektrické ofenzivě a rozšiřuje nabídku modelů ID.3 pro české zákazníky. Novinkou v zákaznickém konfigurátoru jsou varianty City a Style, které jako první používají nejmenší akumulátorovou baterii o kapacitě 45 kWh. Volkswagen ID.3 v obou případech disponuje výkonem 110 kW a dojezdem přibližně 350 km podle metodiky WLTP. Cenově se elektromobil ID.3 City dostal pod hranici 900 000 Kč.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Volkswagen ID.3 je koncipován jako univerzální elektromobil, který vychází vstříc nejrůznějším požadavkům rozmanitých skupin zákazníků, a proto nyní rozšiřujeme portfolio modelové řady ID.3 o další nové varianty,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Aktuálními novinkami v zákaznickém konfigurátoru jsou varianty City a Style s nejmenší sadou akumulátorů a cenami, které začínají pod hranicí 900 000 Kč. Nabídku elektromobilů ID.3 jsme rozšířili také o pětimístnou variantu Tour 5* s největší akumulátorovou baterií. A v neposlední řadě jsme na přání zákazníků optimalizovali výbavu některých již prodávaných variant.“
Volkswagen ID.3 mohou čeští zákazníci objednávat za cenu nižší než 900 000 Kč. Pod touto hranici totiž začíná nabídka nové varianty City, která je stejně jako rovněž nová verze Style k dispozici s elektromotorem o výkonu 110 kW ve spojení s nejmenší sadou akumulátorů montovanou do modelové řady ID.3. Její využitelná kapacita 45 kWh postačí v jízdním cyklu WLTP k překonání vzdálenosti 350 km na jedno nabití.
Varianty City a Style se liší především rozsahem výbavy. City se dodává s pakety Infotainment a Comfort, zatímco zákazníci, kteří se rozhodnou pro Style, získají bohatší výbavu s pakety Interior Style, Design, Infotainment, Comfort Plus a Assistance.
Další novinkou je Volkswagen ID.3 Tour 5*. Číslice „5“ v označení nového modelu prozrazuje počet homologovaných sedadel v mimořádně prostorném interiéru, pod jehož podlahou je uložena největší akumulátorová baterie pro model ID.3 – s využitelnou kapacitou 77 kWh pro bezstarostné cestování i na delší vzdálenosti.
Verze Tour 5* zahrnuje stejné pakety jako Style, ale balíček Assistance má ve verzi Plus s větším počtem vyspělých asistenčních systémů. Čtyřmístný ID.3 Tour, jehož výbava obsahuje navíc paket Infotainment Plus s Head-up displejem s rozšířenou realitou a dodatečnými reproduktory, zůstává i nadále v nabídce.
Poslední změnou v zákaznickém konfigurátoru modelové řady ID.3 je rozšíření sériové výbavy variant Business, Family a Tech o výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce vpředu.
*Verze ID.3 Tour 5 bude přidána do konfigurátoru v blízké době. U autorizovaných prodejců Volkswagen však lze tento model objednávat již nyní.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.