Volkswagen rozšiřuje portfolio modelové řady ID.3 na českém trhu. Nové varianty City a Style o výkonu 110 kW nabízejí na jedno nabití dojezd cca 350 km. Verze City stojí méně než 900 000 Kč, je ale s nejmenší sadou akumulátorů (45 kWh). Naopak pětimístná verze Tour 5 bude mít největší akumulátorovou baterii (77 kWh).
Volkswagen důsledně pokračuje ve své elektrické ofenzivě a rozšiřuje nabídku modelů ID.3 pro české zákazníky. Novinkou v zákaznickém konfigurátoru jsou varianty City a Style, které jako první používají nejmenší akumulátorovou baterii o kapacitě 45 kWh. Volkswagen ID.3 v obou případech disponuje výkonem 110 kW a dojezdem přibližně 350 km podle metodiky WLTP. Cenově se elektromobil ID.3 City dostal pod hranici 900 000 Kč.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Volkswagen ID.3 je koncipován jako univerzální elektromobil, který vychází vstříc nejrůznějším požadavkům rozmanitých skupin zákazníků, a proto nyní rozšiřujeme portfolio modelové řady ID.3 o další nové varianty,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Aktuálními novinkami v zákaznickém konfigurátoru jsou varianty City a Style s nejmenší sadou akumulátorů a cenami, které začínají pod hranicí 900 000 Kč. Nabídku elektromobilů ID.3 jsme rozšířili také o pětimístnou variantu Tour 5* s největší akumulátorovou baterií. A v neposlední řadě jsme na přání zákazníků optimalizovali výbavu některých již prodávaných variant.“
Volkswagen ID.3 mohou čeští zákazníci objednávat za cenu nižší než 900 000 Kč. Pod touto hranici totiž začíná nabídka nové varianty City, která je stejně jako rovněž nová verze Style k dispozici s elektromotorem o výkonu 110 kW ve spojení s nejmenší sadou akumulátorů montovanou do modelové řady ID.3. Její využitelná kapacita 45 kWh postačí v jízdním cyklu WLTP k překonání vzdálenosti 350 km na jedno nabití.
Varianty City a Style se liší především rozsahem výbavy. City se dodává s pakety Infotainment a Comfort, zatímco zákazníci, kteří se rozhodnou pro Style, získají bohatší výbavu s pakety Interior Style, Design, Infotainment, Comfort Plus a Assistance.
Další novinkou je Volkswagen ID.3 Tour 5*. Číslice „5“ v označení nového modelu prozrazuje počet homologovaných sedadel v mimořádně prostorném interiéru, pod jehož podlahou je uložena největší akumulátorová baterie pro model ID.3 – s využitelnou kapacitou 77 kWh pro bezstarostné cestování i na delší vzdálenosti.
Verze Tour 5* zahrnuje stejné pakety jako Style, ale balíček Assistance má ve verzi Plus s větším počtem vyspělých asistenčních systémů. Čtyřmístný ID.3 Tour, jehož výbava obsahuje navíc paket Infotainment Plus s Head-up displejem s rozšířenou realitou a dodatečnými reproduktory, zůstává i nadále v nabídce.
Poslední změnou v zákaznickém konfigurátoru modelové řady ID.3 je rozšíření sériové výbavy variant Business, Family a Tech o výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce vpředu.
*Verze ID.3 Tour 5 bude přidána do konfigurátoru v blízké době. U autorizovaných prodejců Volkswagen však lze tento model objednávat již nyní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?