Češi v loňském roce tankovali dosud nejkvalitnější pohonné hmoty. Z 2251 vzorků, které odebrala Česká obchodní inspekce (ČOI), nevyhovělo předpisům 12, tj. půl procenta. Jde o rekordně nízkou hodnotu a proti roku 2019 o zlepšení o 0,2 procentního bodu. ČTK to řekl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich. Uvedl, že ČOI loni uložila zákaz prodeje na 30.116 litrů pohonných hmot v hodnotě asi 927.000 korun.
"V porovnání výsledků s rokem 2019 bylo v roce 2020 zaznamenáno zlepšení jakosti u vzorků automobilových benzinů, a to ze 0,3 procenta na 0,2 procenta, motorové nafty - z jednoho procenta na 0,8 procenta a u vzorků plynu LPG pro pohon - z 0,3 procenta na nulu. Zhoršení jakosti bylo zaznamenáno u vzorků etanolu E85, a to z deseti procent na 12,5 procenta. Nulové hodnoty vykazovaly odebrané vzorky CNG, LPG a FAME," uvedl Fröhlich.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Nejvyšší počet nevyhovujících vzorků pohonných hmot, a to pět, bylo zjištěno v únoru. V říjnu byly zjištěny dva nevyhovující vzorky a v červnu, červenci, srpnu, září a prosinci jeden nevyhovující vzorek, uvedl server eurozpravy.cz.
"V ostatních měsících loňského roku nebylo zjištěno porušení právních předpisů. V dubnu 2020 nebyly Českou obchodní inspekcí odebrány v důsledku epidemie nového koronaviru žádné vzorky pohonných hmot," sdělil mluvčí.
Nejvíce ČOI loni kontrolovala motorovou naftu - z 1124 odebraných vzorků nevyhovělo devět, z toho sedm vzorků bylo nevyhovujících v ukazateli bodu vzplanutí. U automobilových benzinů bylo loni odebráno a kontrolováno celkem 867 vzorků, požadavky na jakost nesplnily dva z nich.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?