Češi v loňském roce tankovali dosud nejkvalitnější pohonné hmoty. Z 2251 vzorků, které odebrala Česká obchodní inspekce (ČOI), nevyhovělo předpisům 12, tj. půl procenta. Jde o rekordně nízkou hodnotu a proti roku 2019 o zlepšení o 0,2 procentního bodu. ČTK to řekl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich. Uvedl, že ČOI loni uložila zákaz prodeje na 30.116 litrů pohonných hmot v hodnotě asi 927.000 korun.
"V porovnání výsledků s rokem 2019 bylo v roce 2020 zaznamenáno zlepšení jakosti u vzorků automobilových benzinů, a to ze 0,3 procenta na 0,2 procenta, motorové nafty - z jednoho procenta na 0,8 procenta a u vzorků plynu LPG pro pohon - z 0,3 procenta na nulu. Zhoršení jakosti bylo zaznamenáno u vzorků etanolu E85, a to z deseti procent na 12,5 procenta. Nulové hodnoty vykazovaly odebrané vzorky CNG, LPG a FAME," uvedl Fröhlich.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Nejvyšší počet nevyhovujících vzorků pohonných hmot, a to pět, bylo zjištěno v únoru. V říjnu byly zjištěny dva nevyhovující vzorky a v červnu, červenci, srpnu, září a prosinci jeden nevyhovující vzorek, uvedl server eurozpravy.cz.
"V ostatních měsících loňského roku nebylo zjištěno porušení právních předpisů. V dubnu 2020 nebyly Českou obchodní inspekcí odebrány v důsledku epidemie nového koronaviru žádné vzorky pohonných hmot," sdělil mluvčí.
Nejvíce ČOI loni kontrolovala motorovou naftu - z 1124 odebraných vzorků nevyhovělo devět, z toho sedm vzorků bylo nevyhovujících v ukazateli bodu vzplanutí. U automobilových benzinů bylo loni odebráno a kontrolováno celkem 867 vzorků, požadavky na jakost nesplnily dva z nich.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?