Češi v loňském roce tankovali dosud nejkvalitnější pohonné hmoty. Z 2251 vzorků, které odebrala Česká obchodní inspekce (ČOI), nevyhovělo předpisům 12, tj. půl procenta. Jde o rekordně nízkou hodnotu a proti roku 2019 o zlepšení o 0,2 procentního bodu. ČTK to řekl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich. Uvedl, že ČOI loni uložila zákaz prodeje na 30.116 litrů pohonných hmot v hodnotě asi 927.000 korun.
"V porovnání výsledků s rokem 2019 bylo v roce 2020 zaznamenáno zlepšení jakosti u vzorků automobilových benzinů, a to ze 0,3 procenta na 0,2 procenta, motorové nafty - z jednoho procenta na 0,8 procenta a u vzorků plynu LPG pro pohon - z 0,3 procenta na nulu. Zhoršení jakosti bylo zaznamenáno u vzorků etanolu E85, a to z deseti procent na 12,5 procenta. Nulové hodnoty vykazovaly odebrané vzorky CNG, LPG a FAME," uvedl Fröhlich.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Nejvyšší počet nevyhovujících vzorků pohonných hmot, a to pět, bylo zjištěno v únoru. V říjnu byly zjištěny dva nevyhovující vzorky a v červnu, červenci, srpnu, září a prosinci jeden nevyhovující vzorek, uvedl server eurozpravy.cz.
"V ostatních měsících loňského roku nebylo zjištěno porušení právních předpisů. V dubnu 2020 nebyly Českou obchodní inspekcí odebrány v důsledku epidemie nového koronaviru žádné vzorky pohonných hmot," sdělil mluvčí.
Nejvíce ČOI loni kontrolovala motorovou naftu - z 1124 odebraných vzorků nevyhovělo devět, z toho sedm vzorků bylo nevyhovujících v ukazateli bodu vzplanutí. U automobilových benzinů bylo loni odebráno a kontrolováno celkem 867 vzorků, požadavky na jakost nesplnily dva z nich.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.