Volkswagen spouští druhou fázi předprodeje elektricky poháněného SUV ID.4. Po úvodní speciální edici modelů ID.4 1ST a ID.4 1ST Max s exkluzivní výbavou jsou nyní k dispozici první předem nakonfigurované verze s největší akumulátorovou baterií, která umožňuje dojezd až 520 km podle metodiky WLTP. Zákazníci mají na výběr pět stupňů výbavy za ceny začínající od částky 1 167 900 Kč. Od ledna 2021 bude možné objednávat ID.4 také ve verzích s kratším dojezdem a méně výkonnými elektromotory.
„Zcela nový Volkswagen ID.4 posouvá elektromobilitu na ještě vyšší úroveň,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Inovativní kompaktní SUV nabízí všechny přednosti tohoto oblíbeného druhu vozidel, ale navíc k nim přidává výhody elektromobilu, ať se jedná o tichou, dynamickou jízdu, nebo mimořádně prostorný interiér. Naši prodejci nyní přijímají objednávky na nové varianty s předem definovanou výbavou, jejichž portfolio budeme v dalších týdnech a měsících postupně rozšiřovat. Přehledná struktura stupňů výbavy a paketů je podobná jako u našeho úspěšného modelu ID.3. Zákazník si tedy v jednoduchých krocích vybere model, interiér, exteriér, kola a případnou výbavu na přání spolu s příslušenstvím.“
Po vyprodání speciální edice ID.4 1ST a ID.4 1ST Max začínají autorizovaní prodejci značky Volkswagen přijímat objednávky na standardní varianty nového elektricky poháněného SUV. Aktuálně je na výběr prvních pět verzí s pevně nakonfigurovanou výbavou a největší sadou akumulátorů o kapacitě 77 kWh (Pro), s níž lze na jedno nabití ujet až 520 km (podle metodiky WLTP).
Jednotlivé stupně výbavy zcela nového modelu ID.4 nesou označení Life (1 167 900 Kč), Business (1 269 900 Kč), Family (1 299 900 Kč), Tech (1 383 900 Kč) a Max (1 470 900 Kč). Po technické stránce se prosincové spuštění předprodeje týká verze Pro Power poháněné elektromotorem o výkonu 150 kW napájeným akumulátorovou baterií s kapacitou 77 kWh. Od začátku roku 2021 nabídku doplní méně výkonná verze City s menší sadou akumulátorů, jejíž kapacita 52 kWh vystačí k ujetí 340 km (WLTP).
Bohatá sériová výbava elektromobilu ID.4 zahrnuje mimo jiné 18“ ocelová kola (19“ s většími akumulátory Pro), světlomety a zadní svítilny LED, adaptivní tempomat ACC, asistenta pro jízdu v dopravní koloně, asistenční systémy Lane Assist, Front Assist a ParkPilot, systém rozpoznávání dopravních značek, služby We Connect, systém pro bezkabelové propojení chytrého telefonu App-Connect Wireless, dekorační osvětlení interiéru s výběrem 10 barev světla, navigační systém Discover Pro, systém inteligentní světelné komunikace ID.Light, klimatizaci Air Care Climatronic a podélné střešní nosiče.
Cestující naleznou v prémiovém interiéru s moderním designem pohodlí ve stylových a komfortních sedadlech, dodávaných alternativně ve verzi Top-Sport s integrovanými opěrkami hlavy. Na rozdíl od modelu ID.3 disponuje informační a zábavní systém kompaktního SUV ID.4 displejem o úhlopříčce až 12 palců a atraktivitu vnějšího designu mohou umocnit kola s průměrem ráfku až 21 palců. Za pozornost stojí také inovativní kliky dveří s aerodynamickým designem a otevíráním jedním prstem.
Stejně jako u modelu ID.3 si mohou zákazníci individualizovat své elektrické SUV dvoubarevným lakováním s černě odlišenou střechou, omezeným počtem paketů ve dvou variantách (základní a Plus) a několika prvky výbavy na přání, mimo jiné tažným zařízením a tepelným čerpadlem, které se dodává pro verzi Max sériově. K dispozici je také prodloužená záruka a široký sortiment originálního příslušenství.
Všestrannost zcela nového kompaktního SUV Volkswagen ID.4 potvrzuje velkorysý zavazadlový prostor. Pokud jeho objem 543 až 1575 litrů nestačí, je možné další náklad přepravovat také na střeše (max. zatížení 75 kg). Nakládání zavazadel nebo nákupu do vozu usnadňuje funkce Easy-Open, která automaticky otevře zadní výklopné víko na povel specifického pohybu nohy pod zadním nárazníkem, když má uživatel obě ruce plné. Díky plnohodnotnému tažnému zařízení mohou zákazníci připojit ke svému elektrickému SUV s pohonem zadních kol brzděný přívěs o hmotnosti až 1200 kg, u nebrzděného je hmotnostní limit 750 kg. Budoucí verze s pohonem všech kol si poradí s ještě těžšími přívěsy.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?