Největší a nejvýkonnější model Suzuki všech dob, který je současně prvním plug-in hybridem značky, přichází na český trh. První zákazníci si ho mohou pořídit už nyní.
Suzuki rozšiřuje nabídku na českém trhu o nové SUV, které se zařadí na vrchol modelové řady. V rámci exkluzivního předprodeje míří k českým zákazníkům prvních 13 kusů, přičemž zahájení standardního prodeje se v tuto chvíli očekává nejdříve v druhé polovině roku 2021.
Across je prvním modelem značky, který kombinuje pohon benzinového motoru s elektromotory a možností dobíjení baterie ze zásuvky. Spalovací motor o objemu 2,5 litru poskytuje 136 kW a 227 Nm, pohon kol ale přímo obstarávají dva elektromotory: přední se 134 kW a 270 Nm, zadní se 40 kW a 121 Nm. Celkový systémový výkon je 226 kW. Akcelerace z 0 na 100 km/h za 6 sekund činí z Acrossu nejrychlejší sériový vůz v historii značky a řadí jej mezi nejrychlejší SUV na trhu.
Mezi plug-in hybridy Across vyniká velkou kapacitou baterie 18,1 kWh. Díky tomu ujede na jedno nabití 75 km bez nutnosti spouštět spalovací motor. Konkurenční plug-in hybridy jsou schopny výrazně nižšího dojezdu.
Navzdory baterii s vysokou kapacitou má Across velký zavazadlový prostor o objemu 490 litrů a provozní hmotnost jen 2015 kg, která se nijak nevymyká zvyklostem v kategorii velkých SUV. Standardem je pohon všech kol, kterému sekunduje štědrá světlá výška 190 mm.
Cena jediné pro český trh aktuálně dostupné specifikace je stanovena na 1 399 900 Kč. Jedná se o nejvyšší stupeň výbavy zahrnující mimo jiné vyhřívání předních i zadních sedadel a volantu, elektricky nastavitelná sedadla s koženým čalouněním, parkovací senzory vzadu i vpředu, doplněné o parkovací kameru, LED světlomety a mnoho dalšího. Široká paleta asistenčních systémů zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, sledování mrtvých úhlů, asistenty pro jízdu v pruhu, nouzové brzdění a další.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?