Český pilot Roman Staněk skončil druhý v hlavním závodě šampionátu formule 3 v belgickém Spa-Francorchamps a posunul se na pátou příčku v průběžném pořadí šampionátu, ze které se ziskem 96 bodů ztrácí pouze 10 bodů na vedoucího Isacka Hadjara z Francie. Pro své první letošní vítězství si dojel Staňkův týmový kolega Barbadosan Zane Maloney a na stupních vítězů je doplnil Brit Oliver Bearman z týmu PREMA.
Hlavní závod ve Spa, který začínal krátce před 9. hodinou ranní, zvládl Staněk na výbornou. Po startu z pátého místa vydělal na problémech Francesca Pizziho, následně dokázal předjet Olivera Goetheho a 5 kol před koncem závodu se dostal na druhou pozici před vítěze páteční kvalifikace Caie Colleta.
Staňkův týmový kolega Zane Maloney měl ale v tu dobu již pohodlný 1,5vteřinový náskok ve vedení závodu, který se českému pilotovi i přesto, že byl v posledních kolech rychlejší, nepodařilo stáhnout a cílem projel sekundu za vítězem. Rodák z Valašského Meziříčí tak navázal na druhé místo ze včerejšího sprintu a zakončil tak svůj prozatímně nejúspěšnější víkend ve Formuli 3.
Velmi zajímavá je situace v čele průběžného pořadí, kde prvních 5 pilotů nyní dělí 2 kola před koncem sezóny pouze 10 bodů. Už za týden pokračuje šampionát Formule 3 nizozemském Zandvoortu a vyvrcholí za dva týdny v italské Monze.
Průběžné pořadí šampionátu Formule 31 Isack Hadjar 1062 Oliver Bearman 1053 Victor Martins 104 4 Arthur Leclerc 101 5 Roman Staněk 96 6 Jak Crawford 80 7 Zane Maloney 74 8 Alexander Smolyar 73
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?