V přiložené tabulce jsou uvedeny ceny dálnicích známek pro rok 2025 a to jak napříč palivy, tak i délkou platnosti.
Vozy s alternativními palivy mají pro rok 2025 výrazné slevy pro nákup dálničních známek. Konkrétně automobily na CNG, LNG a biometan mají slevu 50%. Plug-in hybridy s produkcí maximálně 50g CO² na ujetý kilometr mají slevu dokonce 75% a nejlépe jsou na tom čistě elektrické vozy. Je jedno, zda je zásoba energie v akumulátorech a nebo se ukrývá v nádržích ve formě vodíku. Tak jako tak jsou tyto vozy od dálničních poplatků osvobozeny.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.