Při příležitosti 75. výročí založení představil Pininfarina v Ženevě koncept, který navazuje na tradici. Od počátku činnosti studia se věnovalo především návrhům sportovních vozů.
V mnoha případech se při jejich představení zdálo, že tímto směrem se automobilismus vyvíjet nebude. V některých případech představovaly modely slepou uličku, v převážné většině však dal vývoj tvůrcům "vozů bez omezení" za pravdu.
Birdcage 75th je postaven s mechanickými díly Maserati a na přípravě se podílela také Motorola. Snoubí se v něm tři základní principy studia - exkluzivní design, sportovní geny a nové technologie.
Vůz je poháněn dvanáctiválcem V12 s úhlem válců 65° a objemu 6000 ccm, který údajně produkuje 700 koní. Přenos na hnanou zadní nápravu zajišťuje s motorem pevně spojená podélná sekvenční 6rychlostní manuálně řazená převodovka. Výška vozu je 1090 mm, váha 1500 kg. Karoserie je z uhlíkových vláken.
Foto: Pininfarina
Birdcage 75th, návrat k minulosti
Zpětně se vracíme k zajímavé studii italské designérské legendy.
Další zprávy
-
Těhotná Gabriela Lašková: Špatně od rána do večera! Kdy přišla úleva?
-
TRAGÉDIE na lince z Londýna. Letoun se dostal do turbulencí, jeden mrtvý
-
MS v ledním hokeji: Česko - Kanada 3:4. Češi poprvé s Pastrňákem, rozhodlo prodloužení
-
Fico má po další kontrole. Atentát na premiéra řešili slovenští poslanci
-
Felix Slováček šokuje: Dáda je prý ve vlastním světě s Vietnamcem a vínem!
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?