Volvo XC70 ve verzi Pobřežní hlídka

XC70

XC70 | foto: Volvo

Záchranáři z jižní Kalifornie jsou již mnoho let hrdiny seriálu Pobřežní hlídka. Mají smysl pro dobrodružství i sounáležitost, a tuto práci mohou vykonávat pouze špičkově trénovaní muži a ženy, kteří v první řadě hledí na bezpečnost nejen svou, ale především všech plavců a surfařů.

A právě jejich prací a životním stylem je inspirován koncept vozu XC70 SR s briliantově žlutém provedení s rudým barevným schématem. Nejde o náhodnou volbu základu, protože Volvo XC70 je schopno sloužit nejen na silnicích, ale rovněž v terénu nebo, jako v tomto případě, na pláži. Tyto schopnosti se pro záchranu tonoucích i dalších lidí v trablech na pláži bezvadně hodí a prokazují tak širokou škálu možných nasazení vozu.

Koncept dostal upravený přední nárazník s mřížkou chladiče z frézovaného hliníku. Vepředu i vzadu jsou ochranné pláty pro případ uváznutí vozu v písku a vůz dostal rovněž širší pneumatiky, které rovněž brání zapadnutí vozu. Nově tvarované nárazníky také zmenšují přední i zadní převis a zlepšují tak schopnost průjezdu vozu přes terénní zlomy a nerovnosti.

Podvozek byl rovněž zvýšen o 13 centimetrů, což také zlepšuje terénní vlastnosti. Ostatně, bylo to nutné k tomu, aby se pod blatníky vešla rozměrná kola o průměru 20 palců s pneumatikami Pirelli 275/45 R20 se sportovním vzorkem, zlepšujícím trakci. Zadní pomocnýá rám podvozku byl vyztužen hliníkovými díly a je tak tužší a odolnější.

Koncept XC70 SR také dostal aerodynamicky optimalizovanou lištu s varovnými světly, na kterou nasedá záchranné prkno. Obojí je upevněno k stříbrným střešním ližinám s logem XC. Uvnitř vozu najdeme kompletní záchranářskou výbavu - lahve s kyslíkem pro potápění i lékařské vybavení první pomoci.

Interiér vozu byl upraven tak, aby nevadil písek a vlhkost - dva nepřátelé plavčíků Pobřežní hlídky ve službě. Změny se týkají neoprenových potahů interiéru i koberečků, přitom barevná kombinace černé a žluté v interiéru ladí s barvou písku i karoserie.

O pohon konceptu se stará atmosférický řadový benzinový šestiválec o objemu 3,2 litru a výkonu 235 koní. Motor dává maximální točivý moment 326 Nm a je spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic, která umožňuje i manuální změny rychlostních stupňů. Standardem je také pohon všech kol se systémem Instant Traction a systém pro bezpečné sjíždění svahů HDC, který využívá nejen brzd vozu, ale také točivého momentu motoru při běhu naprázdno na nejnižší převodové stupně.

Zdroj: Volvo

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu