Škoda Enyaq iV se osvědčila jako ředitelský vůz

Škoda Enyaq iV se osvědčila jako ředitelský vůz při cyklistickém závodě La Vuelta kolem Španělska

Škoda Enyaq iV se osvědčila jako ředitelský vůz při cyklistickém závodě La Vuelta kolem Španělska | foto: Škoda Auto

Při profesionálním cyklistickém závodě „La Vuelta“ od 20.10. do 8.11.2020 peloton provázelo několik vozů ŠKODA ENYAQ iV. Vedle 13. etapy z Muros do Mirador de Ezaro nastoupilo nové SUV s čistě elektrickým pohonem na trať i v posledních dvou etapách ve dnech 7. a 8. listopadu 2020. Ředitel závodu Javier Guillén využíval vůz ŠKODA ENYAQ iV jako ředitelský vůz („Red Car“) a řídil z něj celý závod.

Závod okolo Španělska byl v důsledku omezení, podmíněných pandemií koronaviru, o něco kratší než obvykle, nebyl ale o nic méně zajímavý: například ve 13. etapě z Muros do Mirador de Ezaro závodníky čekaly pasáže s až dvacetiprocentním stoupáním. Na tomto úseku, dlouhém 33,7 kilometru, posloužila ŠKODA ENYAQ iV poprvé jako „Red Car“ ředitele závodu Javiera Gulliéna, který do té doby dění kolem závodu řídil z vozu ŠKODA SUPERB iV. Další ŠKODA ENYAQ iV na trať nastoupila jako podpůrné vozidlo Primože Rogliče, který vedle celkového hodnocení vyhrál i boj o Zelený trikot, pro nejlepšího sprintera, rovněž sponzorovaný automobilkou ŠKODA.

O víkendu pak vlajková loď značky ŠKODA s čistě bateriovým elektrickým pohonem doprovodila peloton v posledních dvou etapách tohoto klasického cyklistického závodu a díky rozsáhlé speciální výbavě se postarala o řádný průběh závodu. Včera ENYAQ iV v čele pelotonu projel cílem v Madridu.

Červeně lakovaný vůz ředitele závodu Javiera Guilléna vedle panoramatické prosklené střechy disponuje i šesti anténami, speciální sirénou, ledničkou a vysoce moderním velínem v zadní části kabiny. Ředitel závodu tu přijímá informace, komunikuje se závodními komisaři, řídi provoz pelotonu a udržuje kontakt s týmovými vozy.

Jako první sériový vůz značky ŠKODA na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen kombinuje ŠKODA ENYAQ iV pohon zadních nebo všech kol s dojezdem až 536 kilometrů dle cyklu WLTP, který pro každodenní využití vozu plně postačuje. Tři velikosti akumulátoru a pět výkonových stupňů od 109 do 225 kW (148 až 306 k) pokrývají celou řadu rozdílných požadavků a oblastí využití.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu