"Plus minus můžeme mluvit o třech až čtyřech procentech nárůstu cen ještě v letošním roce," uvedl ředitel České asociace pojišťoven Tomáš Síkora.
Pokud návrh zákona projde, podraží pojistné podle Síkory minimálně o další tři procenta. "Musíme počítat s tím, že vznikne poměrně hodně nákladů, tak jak je dnes pozměňovací návrh napsán," zdůvodnil další možné zdražení Síkora.
Povinné ručení přitom zdražilo u na začátku letošního roku přibližně o tři procenta.
Se zdražením zásadně nesouhlasí poslanec Jeroným Tejc (ČSSD). Upozorňuje, že každý rok vyberou pojišťovny na povinném ručení o minimálně 10 miliard korun více, než vydají na výplatě škod.
„Jsem ovšem přesvědčen, že tady existuje dostatečný finanční polštář pro odvod plateb do fondu na financování hasičů a záchranných složek bez toho, aby se povinné ručení," uvedl Tejc. Připomíná, že pojišťovny nikdy prokazatelně nedoložily, že by skutečně poskytování tohoto pojištění bylo na hranici rentability.
V této souvislosti naznačuje, že nová vláda by mohla změnit současný systém a povinné ručení by mohla ze zákona zařizovat Česká pošta. „Mohlo by se snížit pojistné až o třetinu, přesto by část odvodů mohlo jít na podporu hasičského a záchranného systému," dodal Tejc.
Na řidiče čeká letos šok! Co se skokově zdraží?
Nepříjemné překvapení čeká na majitele vozů, pojišťovny plánují zdražení povinného ručení v řádu až čtyř procent z nynější pojistky. Pokud se schválí zákon, který pojišťovacím ústavům nařizuje povinně odvádět tři procenta pojistného na financování hasičů a dalších záchranných složek, čeká na majitele aut další kolo zdražení, a to minimálně o tři procenta.
Další zprávy
-
Mistři světa na Staromáku! Víme, kdy budou hokejisté slavit s fanoušky
-
Počasí: Bouřkové nebezpečí je stále aktuální! Kde hrozí dnes?
-
Jan Kačer (†87): Kdy a kde bude poslední rozloučení?
-
Feriho poslední hodiny na svobodě. Do vězení má nastoupit do zítra
-
Pohřeb Vlastimila Harapese (†77): Kdo promluví na jevišti Národního divadla?
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?