DISKUZE K ČLÁNKU

Prestaňte skrblit! Odborníci se pustili do automobilek. Tohle má být už v základu

S trochou nadsázky se říká, že největší překážkou pro razantní snížení počtu dopravních nehod je člověk. Přesněji – řidič. Jakmile se maximálně omezí jeho negativní vliv na řízení automobilu, zásadně ubude dopravních nehod. Cestou k tomuto tak zvaně „ideálnímu stavu“ je stále masovější zavádění elektronických systémů. Podle odborníků ÚAMK nelze další zásadní krok ve snížení havárií udělat bez povinného využívání systému nouzového brzdění v osobních a lehkých užitkových automobilech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Nejlepší názory

» Imrich B. (Hlasovali 2 lidé) 02.02.2018 19:37
Nejčastější je takzvaný "City-Brake systém… »
» Jirka_1 (Hlasoval 1 člověk) 02.02.2018 20:56
Automatické brake systémy jsou v současné fázi… »
» Václav Z. (Hlasoval 1 člověk) 02.02.2018 20:59
Automobil má ovládat řidič a ne elektronické… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Surcuf

    Surcuf

    194.228.76.XXX
    Omyl, mají šetřit ještě vice a vyházet ze svých aut to životu nebezpečné ABS a obtěžující ESP - a ne to není ironie!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Pavel P.

    Pavel P.

    83.208.55.XXX
    Jsem rád, že jsem ještě zažil svobodu při řízení auta... 03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Václav Z.

    Václav Z.

    94.74.239.XXX
    Automobil má ovládat řidič a ne elektronické potvory bez mozku. Mě vadí i ABS.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Automatické brake systémy jsou v současné fázi nepoužitelné a kdo to v autě nějakým nedopatřením má, tak to vypíná anebo nechal totálně vypnout. Systém neumí rozlišit, jestli chodec na přechodu má právo přednosti, protože nepochopil funkci zeleného a červeného světla na semaforu. Proto začne panicky brzdit i v případech, kdy chodec na přechod vstoupit nesmí... A také nepozná, že nejde o automobil, ale třeba svodidla v ostré zatáčce a začne zbytečně a nebezpečně brzdit...

    Celá snaha o automqatické řízení je nad možnosti výpočetního výkonu současných počítačových sestav, které by se vešly do auta a nepřekážely. Navíc někdy život přináší situace, které by nevymyslel i ten největší fantasta - scénárista a můžeme pak chtít po nějakém stroji, aby tuto situaci dokázal zvládnout, když mu ji nedokážeme naprogramovat? Ono je to časem přejde vyvíjet a používat, až zjistí, že hrát si na Boha ještě hodně dlouho nemůžeme...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Dobrák

    Dobrák

    89.190.90.XXX
    Ještě chvíli a budem ve svých elektromobilech zadávat pouze cíl cesty protože tak se zachrání nejvíce životů a ušetří nejvíc pralesa, ješterek atd. Vyřadit ten nespolehlivej prvek -> řidiče. Budu ještě dlouho vzpomínat na volant, šaltrpáku a benzínovej motor 09

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Imrich B.

    Imrich B.

    31.30.83.XXX
    Nejčastější je takzvaný "City-Brake systém", který je funkční při popojíždění ve městě do rychlosti 30 km/h
    Zavedením systému by se tak ročně mohlo zachránit asi 3 000 lidských životů
    Nojo při, rychlosti 30km/h je to životu nebezpečné, proto jezdím v obci alespoň 50.
    Nač řešit následky, je zapotřebí odstranit příčinu. Inteligenta za volantem.
    Dříve to bylo jednoduché, Auto bylo tak složité na ovládání, že blb se vůbec nerozjel. Selekce už na začátku. Dnes se rozjede 5ti leté dítě. A podle toho to na silnici vypadá. . .

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit

Aktuálně

Souboj titánů

Němci bijí na poplach, Tesla je překonává už i v Evropě

Tesla Model X kanadské policie vyvolala velkou kontroverzi

Nová policejní elektrická auta? Veřejnost zuří vzteky

Ruský policista si zahrál na Terminátora a probojoval se do ujíždějícího vozu

Ruský policista se proměnil v Terminátora, tohle by ani Schwarzenegger nedokázal

Ferrari 488 Pista

Hardcore Ferrari 488 konečně dostalo jméno. Pista má být kladivem na Porsche RS

Lexus představí ve světové premiéře svůj nový crossover UX

Lexus čekají v Ženevě hned dvě premiéry, představí se nový crossover UX a sedmimístné RX L

Elektromobily Tesla Model 3 upevněné v letadle během stěhování z USA do Evropy

Co odhalila rozebraná Tesla Model 3? Němečtí technici byli naprosto ohromeni

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama