DISKUZE K ČLÁNKU

Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

Vzhledem k zimnímu počasí, které dokázalo zvláště v posledních dnech pořádně potrápit je toto téma více než aktuální. Ať už najdeme své auto pod peřinou sněhu, se zamrzlými skly a nebo dveřmi, všechny tyto situace svádí k jednomu - dostat se alespoň k řidiči, nastartovat, a pak si v klidu automobil řádně připravit k jízdě. Někdo myslí na motor, jiný si chce zase alespoň trochu prohřát interiér. Je to však správně?

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Nejlepší názory

» Heureux D. (Hlasovali 2 lidé) 16.12.2017 20:55
Pomale ohrati beru v zime vzdy. Kdyz predpokladam… »
» Ladislav P. (Hlasovali 2 lidé) 17.12.2017 06:56
Pamatuji ještě auta, která měla roletku před… »
» Miran (Hlasovali 2 lidé) 17.12.2017 16:33
Kdybys raději poslal tu adresu..Vždyt je úplně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • David B.

    David B.

    88.206.150.XXX
    Já jsem se o tomto problému dříve bavil s prodejcem, u kterého jsem vůz pořizoval (konkrétně tento: https://www.rpz.cz/renault/ ) a ten mi tvrdil, že u novějších aut je motor vyvinut na to, aby mu tohle nějak zvlášť neškodilo a běžný uživatel si tak s tím nemusel dělat starosti...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • renegate.74

    renegate.74

    185.163.41.XXX
    ...zdravím,no jsou tu zajímavé názory a zkušenosti,myslím že tentokrát se v čánku nepíšou žádné bludy.Měl jsem kdysi Š110R a startoval jsem ji na sytič a než jsem ometl auto a oškrábal čelní a boční okna, motor byl tak akorát zahřátý na klidnou jízdu.Když jsem stáhl sytič motor šel v poho na volnoběh.Teď mám Vectru B 1.8 benzín a tam je takové udělátko,ventilátor přídavného vzduchu,vhání to vzduch do výfuk.svodů,zvyšuje to teplotu dohořívání výfuk.zplodin před lamdou a katem a oba komponenty se tak rychleji ohřejí.Pak dá lambda impuls ŘJ a ta ventilator vypne a motor je připravený k jízdě.Trvá to 2-3 min. v zavislosti na venkovní teplotě.Jó je to staré auto,ale zdá se to konstruktéři vymysleli dobře 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Čert L.

    Čert L.

    62.201.26.XXX
    pškný, přehlídka názorů a každý má svou pravdu. Tak i já se svou troškou do mlýna. Audi A4 b5 motor AFN, 81Kw, nezávislé topení webasto 5KW. Liberecko.
    Ráno vstanu, jdu k oknu a dálkou spustím motor a nezávislé topení, po cca 15minutách jdu omést snih, odemknu sednu a jedu. a hyn mě kamenujte.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • automechanik

    automechanik

    84.42.142.XXX
    Kdysi jsem také používal dečky, poté si vyráběl žaluzie před chladič, ovládané z kabiny, nakonec jsem se nechal inspirovat seveřany, pořídil jsem si topné tělísko, vřazené do primárního okruhu chlazení a kombinované s konzervačním dobíječem. Po příjezdu domů stačí v garáži jen připojit prodlužku k autu, pod předním nárazníkem je přípojná zásuvka a vůz je tak nejen udržován nabitý, ale motor je předehříván na cca 50 - 60 st., od teplého motoru je lehce vyhřívána i převodovka. Stejné je to i na chalupě, kde mám pouze přístřešek, i v 25 st mrazu za minutku odjíždím s topícím vozem, jen s ohledem na ostatní prochladlé komponenty.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Heureux D.

    Heureux D.

    94.230.150.XXX
    je videt ze TY jsi prave jeden z tech neumetelu co jezdi na trilkolce a pletou se mezi dospele. Neva snad se za 30 let poucis. Tento system byl uz pred 50 lety pouzivany a fungoval drive a funguje i ted. Ale pro detske dhlavicky je to zatim zbytecne vysvetlovani. Jinak dospelakum rikam jedno, hlupak zustane hlupakem a to sedi presne na tebe.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Ladislav P.

    Ladislav P.

    89.176.25.XXX
    Vidím masivní masáž ke koupi šetřiče paliva. Co v tom je? Maximálně 2-4 permanentní magnety, orientované stejný? rúzným směrem. A ta sleva, kolik na tom po slevě prodejce vydělá, kolik vydělal předtím, nebo servisy. Mimochodem, všimli jste si, jak draho vám prodávají motorový olej při jeho výměně?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Dusan H.

      Dusan H.

      85.71.199.XXX
      To je pravda když jsem měl Peugeot a 207 1.4 d tak jsem jel do autorizovaného servisu a za výměnu oleje jsem zaplatil 7000 Kč až mě málem omývaly,od té doby jsi ho měním sám.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Žádný šetřič paliva - kromě hospodárného stylu jízdy - nefunguje a nikdy nefungoval. Magnety nefungují, protože ropná látka není tvrdá voda... :-)

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
  • Heureux D.

    Heureux D.

    94.230.150.XXX
    Pomale ohrati beru v zime vzdy. Kdyz predpokladam ze bude snezit, vetsinou se trefim dam folii na predni okno. Rano prijdu nastartuju sundam folii ocistim zbytek a taky ocistim boty nez sednu do auta smetacek dam na bok sedacky a mohu jet vse trva sotva 2min. folie jsou super, jen je oklepu a dam do kufru do prepravky a vemu smetacek a jedu tak abych se dostal ke dverim ridice a mohl hned nasednout s cistejma botama. pomalu vyjedu stejne vetsina ridicu na snehu jede krokem a tech par blaznu ty pustim pred sebe. Co jsem jeste udelal uz pred roky je ze mam na prednim chladici kryt takze se nechladi jizdou a netrva dlouho nez se ohreje cele auto za 6-8min. je v aute prijemne aniz bych pouzival vyhrev sedacek i skel jak vpredu tak vzadu. Auto se v zime neprehriva, na jare se zas kryt sunda. Jednoduche a ucinne.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Miran

      Miran

      78.102.237.XXX
      Chci to videt a hlavně cítit to příjemno za 6min u -10.. 11

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
      • Heureux D.

        Heureux D.

        94.230.150.XXX
        muzes sam vyzkouset, staci si zakryt mezi maskou a chladicem prostor a jet par km. bude prijemne teplo v aute. jen to chce zakryt predni cast auta aby jsi nezakryl sklo i taci hlupaci se najdou mezi diskutujicima.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Nahlásit
        • Miran

          Miran

          78.102.237.XXX
          Jak krásne jsi se tituloval..To je pak vidět,že jsi v oboru odborník..
          Píšeš nesmysly a ještě tomu věříš..Když budeš mít 2litrový motor a bude -10 tak mi přijeď ukázat to příjemny za 6minut. Budu čekat,nebo napíš adresu a ja se přijdu podívat... 12 12 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Nahlásit
        • Radek M.

          Radek M.

          37.48.33.XXX
          Je tohle vůbec možný ??? Proč si proboha zakrývate chladič ??? To že vám termostat stejně nepustí velkej okruh (tedy okruh s chladičem) dokud voda nedosáhne cca 85-90 stupňů vám něco říká ? A potom z vesela když se motor ohřeje tak máte zakrytej chladič aby se ohřál ještě víc namísto zchladil.... tak to vám gratuluji k vaší "logice"

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Nahlásit
          • Heureux D.

            Heureux D.

            94.230.150.XXX
            A proc dost firem vyrabi na predni masku kryt aby netfoukalo do prostoru motoru??? Protoze jsou hloupejsi nez vy??? No asi byli i pred desitkamy let blbouni kdyz delali treba roletky pred chladice a u 100.105 120 to bylo potreba jinak to netopilo.teromostat pusti vodu az kdyz je ohrata a je jedno pro nekoho ze to bude treba na 15km.nikdy protoze se to nestaci ohrat nebo po 4-6km. to bude ohrate vic nez dost a autu to na 100% neublizi ani termostatu.Ale Ja vam nevnucuju aby jste si zakril predni cast auta vy vite nejlepe ze auto kdyz se neohreje a ujedete 20km vetsinou prumerne ty co cestuji do prace tak maji spotrerbu vyssi a zivotnost motoru nizssi. No Vy jste automobilovy radci. takovým se rika ferda mravenec co neumi nic poradne.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Nahlásit
            • Miran

              Miran

              78.102.237.XXX
              Na 100,105 a podobných šrotech se to dělalo,ale stejně to nepomohlo,a nepomohlo by to ani kdyby tam byl ješte přídavný radiator,protože ten oběh vody byl nekonečný..Ale to Ty nemůžeš pochopit,Ty Ferdo Mravenec..
              V středu budu v Praze,tak mi to můžeš ukázat,jak máš teplo za 6minut v autě..Budu vykládat na letišti a stavím se s Tebou o "trojkolku",že to nebude..Ale Ty nemáš ani kuráž uznat,že je to prahovadina...Radši se nauč psat,hlavně gramatiku...Uděláš lépe...
              12 12

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Nahlásit
              • Heureux D.

                Heureux D.

                94.230.150.XXX
                Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Nahlásit
              • renegate.74

                renegate.74

                185.163.41.XXX
                no ono kilča až po emkovou 120ku topily špatně z mnoha důvodů,ale ten nejhlavnější byl ten,že měly mosazný radiátor kdežto emková 120ka už měla hliníkový a jak známo,mosaz je tvrdší než hliník a tudíž je horším vodičem tepla než hliník,jinak roletky byly hlavně na starých oktavkách,spartacích a feliciích proto,aby se omezil přístup ledového vzduchu a zamezilo se tak ochlazování motorové skříně,od 1000MB už to bylo zbytečné neboť vzduch procházel přes boční mřížky přes chladič,který byl vedle motoru a mřížkou zadního čela šel ven 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Nahlásit
                • Jirka_1

                  Jirka_1

                  217.30.64.XXX
                  Tisícovky měly před chladičem vytahovací roletku, byla tam proto, aby se po nastartování příliš nevychlazoval chladič, protože vrtule stále běžela jako zběsilá. Akorát ji lidi málo používali, protože neměla kontrolku a zapomínali na ni, pak se motor hravě uhřál.
                  Problém topení u Š 1000 MB - Š 110 byl v umístění výměníku topení, který byl vzadu a teplo se vedlo tunelem dopředu, který ale nebyl tepelně izolovaný a vzduch se pak ochlazoval. Měl jsem první škoduli Š 100, ta měla takovou blbou závadu, že po nastartování sice začala dobře topit, ale pak něco v plechách karosérie luplo a začal mi na nohy foukat studený vzduch. Nenašel jsem co to dělá a proč to dělá. Kromě toho se stovky, které měly plechový chladič, při dálničním provozu přehřívaly, chladič měl špatný přenos tepla a pomohla až jeho výměna za měděný ze Š 110. U Š 742 přemístili chladič, který měl vyšší chladící výkon, dopředu (zbavili se hlučné vrtule, která odebírala výkon) a výměník topení se také přemístil pod přední okno. Auto se nedalo přehřát (pokud byl systém těsný a pracoval ventiilátor na chladiči). A pokud člověk správně manipuloval s páčkami topení a měl ho v pořádku a čistý výměník (bez prachu), auto topilo jako zběsilé. Pomáhali jsme tomu tak, že jsme vybírali termostaty a použily ten, který měl nejvyšší otvírací teplotu, klidně i na 87°C. Hledali jsme jak u různých výrobců, tak podle teploměru, hrneček s vodou na sporáku a chemický kalibrovaný teploměr. Motor šel lépe a topení bylo nepřekonatelné.
                  U Š 100 jsem vyhodil větrák a místo něj dal elektromotorek s vrtulí ze Žigula, k němu 55 A alternátor, termostat rpo větrák, zapínajícím na 83°C a vpravo dole vedle motoru se přidal do série nějaký chladič z čehokoli, který tam vešel, měl jsem zkrácený měděný z Moskviče, který už dole tekl. Přes něj šel vzduch zespodu auta nad krycím plechem a odcházel mřížkou v zadním čele. Motor obživ a ztichl, protože vrtule brala v maximálních otáčkách asi 4 - 5 k výkonu a spotřeba při normální jízdě klesla asi o půl litru. Při -10°C trvalo 9 km, než ventilátor sepnul...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Nahlásit
              • Jirka_1

                Jirka_1

                217.30.64.XXX
                Fel 1,6 mi v současných teplotách okolo nuly začne topit asi po 2 km jízdy, to má tak 50 - 60°C. Problém těchto aut je v tom, že nemají kohout na topení, tedy se nedá ohřívat motor na zkrácený okruh, jak to měly kdysi škodule. Proto se motor ohřívá relativně pomalu, přes výměník jde stále studený vzduch, kapalina tam není regulována termostatem nebo uzavíracím ventilem.

                Měl jsem kdysi Š 120 LS, která se, nevím proč a nikdy jsem na to nepřišel, po GO motoru nezvykle rychle ohřívala, po cca kilometru jízdy jsem byl v zeleném, v zimě to trvalo o 300 m déle. Motor jezdil dobře, nežral, nepřehříval se. Ale proti jiným škodulím se ohříval nezvykle rychle. S láskou vzpomínám... 20

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Nahlásit
            • Jirka_1

              Jirka_1

              217.30.64.XXX
              Jsi hloupej jak daleko vidíš a ještě za roh. A o Š 105 - 130 radši nic nepiš, když nevíš, jak tam topení funguje. Všechny moje škodule řady 742 topily jako zběsilé, protože jsem měl vždy správně seřízené klapky u topení. Ona je tam jedna, která posílá vzduch buď okolo výměníku nebo přes něj a vrací se pomocí pružiny, která často po letech praskala a pak klapka neuzavírala přístup studeného vzduchu do kabiny. Stačilo pružinku vyměnit a zase bylo v autě jako v sauně. A jednou za čas bylo dobré výměník vyjmout a zbavit ho horkou vodou prachu, protože tyto vozy ještě neměly pylový filtr.
              Pokud je skutečně hodně mrazivo, je pro motor dobré ČÁST chladiče překrýt nějakou clonou, která zlepšuje při jízdě tepelný stav, kdy se kapalina v chladiči tolik neochladí. Ale nikdy to nepomůže k tomu, aby se motor ohřál tak rychle, jak říkáš. V tom případě asi máš špatný termostat, který je stále pootevřený a tudíž se motor ohřívá pomalu.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Nahlásit

Aktuálně

Karosa NO 80

Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

Lexus CT 200h

Tesle roste silná konkurence, první čistě elektrický Lexus má dorazit už za dva roky

Škoda Auto pokračuje v lámání prodejních rekordů

Škoda pokračuje v lámání prodejních rekordů, sázka na SUV se evidentně vyplácí

Z večerní zábavy se stal útok na policistu a zběsilý úprk

Večerní zábava v New Yorku se nečekaně zvrtla, po řidiči luxusního Mercedesu teď pátrají všichni policisté

Ford potvrdil návrat legendy, Shelby Mustang GT500 dorazí v roce 2019

Ford potvrdil návrat legendy, Shelby Mustang GT500 bude nejvýkonnějším vozem automobilky

Nové Volvo XC60 chce být opět na vrcholu segmentu.

Elegantní vozy, se kterými se nemusíte bát do hor

reklama
reklama

Doporučujeme

reklama