Na světové výstavě spotřební elektroniky (CES) se automobilka BMW pochlubila konceptem i8 Mirrorless. A právě touto technologií budou již velmi brzo vybaveny i běžné, sériové, vozy BMW.
Evoluce nezná odpočinku, což ve světě automobilového průmyslu platí dvojnásob. Jedním z mála prvků, který provází automobily již od jejich pravěku, jsou zpětná zrcátka. Jak se ale zdá, i takové stálici zvoní hrana. Automobilka BMW odhalila v Las Vegas během mezinárodního veletrhu spotřební elektroniky jedinečnou verzi známého i8. Jedná se o koncept i8 Mirrorless. Jak již název vypovídá u tohoto vozu nenajdeme žádná zpětná zrcátka. Na jejich místě se nacházejí pouze jakési aerodynamicky tvarované „držáky“ na kterých sídlí kamery. Ty promítají svůj obraz na display, který se nachází tam, kde jsme dnes zvyklí vídat středová zpětné zrcátko.
Z úst BMW nyní přichází odvážné prohlášení. Od roku 2019 bude toto řešení zcele běžné u nových vozů bavorské automobilky.
Toto rozhodnutí má dva základní důvody. Prvním z nich je, že absence klasických zpětných zrcátek snižuje aerodynamický odpor vozu. Druhým důvodem je fakt, že kamery nabízejí v porovnání se zrcátky nesporně lepší přehled o dění za vozem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?