Dočkáme se Koenigseggu s pohonem 4x4?

ar3, 29. srpna 2015, 10:00 Google+

Švédský Koenigsegg patří mezi automobilky, které staví ty nejsilnější sériové vozy na světě a s každým svým krokem se pokouší překročit známé limity. Příkladem jsou vozy jako Agera R, One:1 nebo nejnovější výkřik extrémní techniky – Regera.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koenigsegg Regera je nejvýkonější vůz, který kdy vzešel ze Švédska

Koenigsegg Regera je nejvýkonější vůz, který kdy vzešel ze Švédska | foto: Koenigsegg

Sdílejte článek

Napadlo vás ale někdy, proč taková automobilka, jako je Koenigsegg, nevyužívá pohon všech 4 kol? Ve vozech, jejichž výkon přesahuje 1 000 koní, by se jistě pohon 4x4 hodil. A právě otázku, proč nebyla ve vozech Koenigsegg zatím použita koncepce pohonu všech kol, položil během online dotazování jeden fanoušek přímo zakladateli značky.

Christian von Koenigsegg na tuto otázku odpověděl podobnými slovy, kterými Ferrari odůvodňovalo vývoj zcela nového systém 4x4 pro vůz FF. Pro zajištění pohonu všech kol, je totiž nutné nějakým způsobem přenést sílu motoru na každé jednotlivé kolo. Pokud je tedy motor vzadu, je nutné k předním kolům sílu motoru dovést hnacím ústrojím. To přináší nejen hmotnost, také vyžaduje zvýšení vozu a další úpravy, které zhoršují aerodynamiku a další elementy.

Koenigsegg tak prozatím pohon 4x4 na svých vozech odmítá, to ale neplatí o budoucích vozech. Uvádí totiž, že řešení, které přineslo Porsche 918, je pro supersport ideální. Tedy benzínový motor působí jako základní hnací prvek pro zadní kola a každé přední kolo má svůj vlastní elektromotor. Tyto motory jsou ale dle Koenigseggu stále zbytečně těžké. Dodává ale, že jakmile přijde taková technologie, která umožní postavení lehčích elektromotorů, dočkáme se i Koenigseggů s pohonem 4x4.

Vytisknout

Diskuze: Dočkáme se Koenigseggu s pohonem 4x4?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

BMW M235i od Daehler

Daehler vzalo do parády BMW M235i, výsledek je víc než skvělý

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud