První plug-in hybridní supersport od BMW s názvem i8 je hodně zběsilým a zajímavým autem. Jenže roky plynou, a tak se začíná hovořit o jeho nástupci.
Připravovaná nová generace totiž dorazí se změnami, které by čekal jen málokdo. Nástupce dorazí na přelomu let 2022 a 2023, což je sice za dlouho, jenže už dnes Vám můžeme říci, kolik dostane koní. Prozatím se totiž hovoří o cifře 750, což je vážně hodně, co říkáte?
Karoserie příští i8 dostane opět převážnou část dílů vyrobených z karbonu a hliníku, takže je zaručena nízká hmotnost. Ve spojení s výkonným elektromotorem to pak bude znamet divoké řidičské zážitky. Ano čtete správně, přítomen bude výhradně elektromotor, dosud přítomný spalovací motor už totiž u nástupce neuvidíme.
Ve voze by se měly objevit silnější akumulátory a celkem tři elektromotory, nichž dva se objeví na přední nápravě, třetí se pak bude starat o pohon zadních kol. Dojezd má dosáhnout okolo 500 km, ale nechme se překvapit, jaká bude realita. Spekuluje se taktéž o tom, že vůz dostane natáčení zadních kol anebo aktivní odpružení.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?