Před třemi lety se poprvé objevil koncept otevřeného BMW i8 Spyder, u nějž se však neuvažovalo o sériové výroby.
Předseda značky BMW Harald Krüger ale nedávno potvrdil, že otevřené elektrické "bávo" konečně míří do výroby. Zatím však neexistuje ani slovo o tom, kdy bychom se jej mohli dočkat. Podle dostupných informací to chce BMW vše stihnout ještě v roce 2016.
Zatím zůstává nejasné, jak moc bude sériová podoba modelu shodná s konceptem, ale čekejme dosti podobný design jako u verze kupé. Ten zahrnuje ostré linky, dravé přední světlomety a integrovaný spoiler.
V klasickém i8 je plug-in hybridní pohonná soustava, skládající se z 1,5litrového motoru TwinPower Turbo, elektromotoru a lithium-iontové baterie. To umožňuje podat kombinovaný maximální výkon 362 koní a umožnit zrychlení z 0-100 km/h za 4,4 sekundy. Maximálka pak činí 250 km/h, přičemž spotřeba paliva se má pohybovat okolo 2,1 l/100 km.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?