BMW odtajnilo základní informace. M5 řady F10 bude poháněna motorem V8 Biturbo. Půjde o známý osmiválec objemu 4,4 litru pohánějící již modely X5 M a X6 M. Verze pro model M5 bude navíc posílena pravděpodobně na 578 koňských sil. Automobilka již nechce pokračovat v předhánění se s rivaly z Ingolstadtu a Stuttgartu. Jednotka V10 byla příliš drahá a žíznivá. Roli jistě hrají i úspory pramenící ze sdílení komponent s jinými modely řady M.
Předpokládá se dosažení kroutícího momentu 700 N.m a spotřeby 14,4 l/100 km. Maximální rychlost bude, jak je u BMW zvykem, omezena na 250 km/h. Zrychlení 0-100 km/h dosáhne sedan za fantastických 4,4 s. Výkon bude přenášen na zadní nápravu přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Vozidlo bude vybaveno aerodynamickým M Paketem, identifikačním znamením nadále zůstanou čtyři výfuky vystupující ze zadního nárazníku. Zda vznikne M5 Touring (verze kombi) bude záležet na poptávce zákazníků.
BMW M5 -připravovaná nová generace
Nové „emko“ pětkové řady chystá bavorská automobilka na jaro 2011. Změnou oproti současné verzi bude nahrazení motoru V10 jednotkou V8.
Další zprávy
-
Důchody po roce 2024: Řeší se věk, kdy se do nich bude odcházet. Je tady další návrh
-
Deštivé počasí nás může provázet i příští týden. Citelně se ale oteplí
-
MS V HOKEJI 2024 a celé Česko na nohou: Po výhře nad USA pohádka pokračuje!
-
Prezident Petr Pavel je v nemocnici! Zranil se na motorce
-
Zastírací manévr? Na vztahu Jennifer Lopez a Bena Afflecka něco nesedí!
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?