Budoucí Audi Q6 bude jezdit na vodík, jeho podobu naznačuje koncept h-tron quattro

ar6, 18. ledna 2016, 04:05 Google+ North American International Auto Show 2016

Audi se jako jedna z mála světových značek může pochlubit tím, že svým zákazníkům umí nabídnout nejen klasické spalovací motory, ale též hybridy, elektromobily a auta na vodík. Do poslední kategorie spadá nejnovější koncept h-tron quattro, vycházející z frankfurtského SUV e-tron quattro.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi h-tron quattro je posledním vývojovým stupněm německé automobilky.

Audi h-tron quattro je posledním vývojovým stupněm německé automobilky. | foto: Audi

Sdílejte článek

Ač je karosérie lakována výraznou žlutou barvou, nejzajímavější je u tohoto modelu pohonné ústrojí. To se skládá hned z několika komponentů. Pohon mají na starosti dva elektromotory o výkonu 122 koní, ten je uložený vpředu, a 190 koní, ten je uložený vzadu. Do jejich skříně je zabudována planetová převodovka s jednostupňovým převodem, součinností obou jednotek potom vzniká elektrifikovaný pohon všech kol quattro. Další součástí pohonného ústrojí je sada palivových článků (celkem jich je 330) o výkonu až 150 koní. Vodík pro ně je skladován ve třech nádržích, umístěných pod prostorem pro cestující a zavazadlovým prostorem, s tlakem 700 barů. To stačí, při spotřebě kilogram vodíku na kilometr, na dojezd 600 kilometrů. Doplňkem palivových článků je lithium-iontový akumulátor s váhou necelých 60 kilogramů, který se nachází pod prostorem pro cestující, jehož 136 koní se hodí například k podpoře akcelerace. Při zpomalování je do něj naopak ukládána energie získávaná rekuperací. Celkově má SUV k dispozici 272 koní a 550 Nm, což stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 7 sekund a omezenou maximální rychlost 200 km/h.

img-responsive

Schéma pohonu, Audi h-tron quattro. | foto: Audi

Dalším zajímavým prvkem tohoto konceptu je střešní solární panel, který výkonem 320 W zajišťuje dodatečný dojezd 1000 kilometrů ročně. Zužitkováno je i přebytečné teplo klimatizace. Vedle vodíkového pohonu se h-tron quattro chlubí rovněž posledním vývojovým stupněm autonomního řízení. To využívá radarové senzory, novou videokameru, ultrazvukové senzory a laserový scanner. Jednotlivé asistenční systémy budou v budoucnu využívat centrální řídící jednotku zFAS, vypočítávající v reálném čase kompletní model okolí vozidla. Tyto informace poskytuje asistenčním systémům a systémům pro autonomní jízdu, které dokáží plnit úkoly řidiče při parkování nebo v popojíždějící koloně při jízdě na dálnici rychlostí až 60 km/h. Toto řešení se mimo jiné objeví v nové generaci Audi A8.

Jako základ posloužila SUV platforma MLB Evo s délkou 4,88 metru, šířkou 1,93 metru a výškou 1,54 metru. Samotný podvozek potom využívá adaptivního vzduchového odpružení a řízení všech čtyř kol. Karosérii determinuje především pojem aerodynamika, protože její celkový odpor vzduchu cx = 0,27 je na velikost i třídu vynikající. Tuto vlastnost nicméně h-tron sdílí s již zmiňovaným konceptem e-tron, oproti němuž má jiné nárazníky, kapotu i kola. Zachována zůstala maska chladiče Singleframe, kamery místo zpětných zrcátek i přední světla Matrix Laser. Denní svícení mají na starosti organické diody OLED, které se objevují i ve skupinových reflektorech. Do prahů byla integrována světelná lišta Matrix LED.

Interiér je uzpůsoben k přepravě čtyř osob a pěti set litrů zavazadel. Velice zajímavý je inteligentní software, který dvěma malými senzory zjistí rozměry jednotlivých zavazadel a na displeji, umístěném v oblasti vstupního otvoru do kufru, zobrazí optimální pořadí nakládání. Před řidičem jsou tři velké OLED displeje, jejichž středobodem je Audi Virtual Cockpit. Levá obrazovka potom slouží k ovládání světel a autonomního řízení, pravá obrazovka je výstupem multimediálního a navigačního systému. Pokud nemáte dost OLED displejů, další dva se nachází před voličem převodovky. Zajímavý je volant s dotykovými plochami. Pro cestující vzadu je určen zábavní systém se dvěma tablety, jejichž obrazovky jsou také z organických diod.

Vytisknout

Diskuze: Budoucí Audi Q6 bude jezdit na vodík, jeho podobu naznačuje koncept h-tron quattro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Beetle Dune přichází na český trh.

Volkswagen uvádí na český trh Beetle Dune, je to stylovka pro bohaté

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud