A JE TO TADY! Toyota s autonomním řízením jde do ostrého provozu ve městě

AutoRoad.cz, 13. července 2019, 18:03 Google+

Těšíte se, až v navigaci navolíte trasu a dáte si gamesu nebo se bojíte, že přijdete o poslední zbytky svobody a vlastního rozhodování? Ať už patříme do skupiny jedné, druhé nebo jsme někde mezi, tahle zpráva by neměla zapadnout. Ohromné finance dopované do přípravy autonomního řízení, zdůvodňované ochranou zdraví a životů, přináší své ovoce a do reálného městského provozu vyráží první Lexus.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení na veřejných komunikacích v Evropě. Po úspěšných simulacích a zkouškách na uzavřených trasách nasazuje systémy autonomního řízení z vlastního vývoje Toyoty v reálných podmínkách města. První na řadu přišlo rušné centrum belgického Bruselu. Model Lexus LS tam bude po příštích 13 měsíců projíždět pevně stanovenou trasu.

Lexus LS je běžným sériově vyráběným vozem, jenž se bude pohybovat po otevřených veřejných komunikacích. Jediným rozdílem je sestava senzorů namontovaných na střeše vozidla. Jde například o laserový systém LIDAR, radary, kamery a vysoce přesný systém pro určování polohy.

img-responsive

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu | foto: Toyota

Na palubě bude vždy přítomen záložní řidič, který může kdykoli zasáhnout, a systém autonomního řízení vozidla tak přehlasovat. Dohlížet na to bude i pracovník obsluhy. Toyota tento vůz nasazuje na veřejné komunikace až po měsících důkladných příprav - ověřování systému autonomního řízení, školení řidičů, analyzování tras a jednání s úřady za účelem získání nezbytných povolení.

Toyota chce snížit počet mrtvých na nulu
„Hlavním cílem tohoto zkušebního projektu je studovat komplexní a nepředvídatelné lidské chování a jeho dopady na požadavky kladené na systémy autonomního řízení,“ říká Gerald Killmann, viceprezident pro výzkum a vývoj TME.

„Konečným cílem Toyoty je nulový počet obětí dopravních nehod. Je tudíž klíčové rozumět lidskému chování a reagovat na složitosti různorodé populace v prostředí měst jako je Brusel, hlavní město Evropy, v němž dnes žijí lidé 184 různých národností. Po úspěšném testování na veřejných komunikacích v Japonsku a USA budeme nyní vůz zkoušet v evropských podmínkách,“ dodává.

Projekt razí cestu rozsáhlým provozním zkouškám systémů autonomního řízení, do nichž se zapojí cca 1000 řidičů, 100 vozidel a 10 evropských zemí. Na tomto pozadí se TME zaměří na výzkum chování zákazníků a bezpečný provoz systémů ve složitém a různorodém prostředí měst.

„Celý bruselský region se snaží využívat nejmodernější technologie zaměřené na autonomní vozidla. Uvědomujeme si možnosti této technologie coby řešení městské mobility, ale současně klademe nejvyšší důraz na bezpečnost. Toto ostatně dokládá náš nový generální plán regionální mobility s označením ‚Good Move‘, stejně tak jako jedna z našich 50 akcí, kterou prosazujeme s cílem proměnit naši vizi ve skutečnost: vycházíme vstříc automatizaci řízení vozidel,“ říká Christophe Vanoerbeek z regionální služby Brussels Mobility.

Bezpečnost na prvním místě
Toyota vnímá vztah mezi řidičem a vozidlem jako vztah kolegiální spolupráce. Tento přístup k mobilitě proto označuje jako ‚Mobility Teammate‘, tedy ‚spoluhráč pro mobilitu‘. Toyota pracuje souběžně na dvou odlišných režimech autonomního řízení s cílem podporovat bezpečnější a dostupnou mobilitu.

Je to Guardian (Ochránce) a Chauffeur (řidič, šofér). Souběžně s vývojem těchto nejmodernějších technologií usiluje Toyota o co nejširší popularitu bezpečnostních prvků za dostupnou cenu a napříč celou modelovou řadou. Všechny své nové vozy vybavuje vyspělými jízdními asistenty Toyota Safety Sense a Lexus Safety System+.

Evropský projekt L3Pilot
Autonomní vozidlo bude rovněž sloužit ke sběru dat v rámci účasti Toyoty v evropském projektu „L3Pilot“ společně s 34 dalšími partnery, včetně významných výrobců automobilů, dodavatelů pro automobilový průmysl, výzkumných institucí a úřadů. L3Pilot představuje čtyřletý evropský projekt zahájený v roce 2017, spolufinancovaný Evropskou komisí.

Vytisknout

Diskuze: A JE TO TADY! Toyota s autonomním řízením jde do ostrého provozu ve městě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Češi jsou nejhorší v Evropě? Neumí používat blinkry, poradíme, jak na to

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud