Hyundai představil dvoupodlažní „elektrobus". A co parametry?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. května 2019, 14:36 Google+

Hyundai Motor představil dvoupodlažní elektrobus. První autobus tohoto druhu v nabídce značky Hyundai je součástí jejího úsilí o minimalizaci dopravních zácp a znečišťování ovzduší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai představuje dvoupodlažní elektrobus s dojezdem až 300 km. Plně nabitý je už za 72 minut.

Hyundai představuje dvoupodlažní elektrobus s dojezdem až 300 km. Plně nabitý je už za 72 minut. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Zcela nový dvoupodlažní autobus s elektrickým pohonem slaví premiéru na veletrhu „Land, Infrastructure and Transport Technology Fair“ v Koreji, který se koná ve dnech 29. až 31. května. Veletrh pořádá společnost Hyundai ve spolupráci s korejským ministerstvem pro venkov, infrastrukturu a dopravu.

Hyundai vyvíjel svůj první elektrický dvoupodlažní autobus v rámci 18měsíčního projektu, který byl zahájen v roce 2017 s podporou korejského ministerstva pro venkov, infrastrukturu a dopravu.

Autobus pojme až 70 cestujících, což je 1,5krát více než u běžných autobusů. V prvním podlaží je k dispozici 11 sedadel, ve druhém podlaží 59 sedadel. K dispozici jsou dvě místa s upevňovacími prvky pro dva invalidní vozíky. Nastupování hendikepovaných osob a cestujících s omezenou pohyblivostí usnadňuje automaticky výsuvná rampa a nízkopodlažní konstrukce dvoupodlažního autobusu.

Hyundai pokračuje ve svém úsilí o zvyšování hospodárnosti a snižování emisí vozidel. Zcela nový autobus je proto vybaven kapalinou chlazenými polymerovými akumulátory s vysokou účinností a kapacitou 384 kWh, které umožňují maximální dojezd až 300 km na jedno nabití. Kompletní nabití trvá 72 minut.

Velký dvoupodlažní elektrobus má vnější délku 12 990 mm a vnější výšku 3 995 mm. První hnací náprava má nezávislé zavěšení kol, které zvyšuje jízdní komfort. U první hnací nápravy jsou elektromotory o výkonu 240 kW uloženy v nábojích kol, další elektromotor pohání druhou hnací nápravu. Toto řešení minimalizuje ztráty elektrické energie. Systém řízení zadních kol spolupracuje s řízením první nápravy. Výsledkem je optimalizovaná ovladatelnost.

„Dvoupodlažní elektrobus je optimalizovaným ekologickým vozidlem, které reaguje na globální trendy v oblasti ochrany životního prostředí,“ řekl ByoungWoo Hwang, vedoucí týmu konstrukce vyspělých užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor. „Náš nový elektrobus nejenže zlepší kvalitu ovzduší, ale také významně přispěje ke zmírnění intenzity dopravy v době dopravních špiček.“

Autobus je vybaven různými vyspělými bezpečnostními prvky, které zvyšují bezpečnost cestujících. Mezi ně patří:

  • Stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamic Control) zachovává ovladatelnost vozidla na základě porovnávání skutečného a řidičem zamýšleného směru jízdy.
  • Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) používá přední kameru k detekci rizika kolize a autonomním brzděním odvrátí nehodu nebo minimalizuje vzniklé škody.
  • Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) předchází nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu sledováním podélného značení na vozovce.
Vytisknout

Diskuze: Hyundai představil dvoupodlažní „elektrobus". A co parametry?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Toyota RAV4 2019

Toyota RAV4 slaví další úspěchy, její interiér prý patří mezi 10 nejlepších

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud