To nepotěší. Manažer prozradil, proč už Mitsubishi nevyrábí sportovní vozy

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 12. března 2019, 12:29 Google+

Japonská automobilka Mitsubishi si během uplynulých let prošla celkem zásadní transformací, během které z její nabídky zmizely všechny sportovní modely a jejich místo postupně nahrazují SUV a crossovery. Ptáte se proč? Nejen na tuto otázku odpověděl Rob Lindley, šéf britského zastoupení Mitsubishi, během ženevského autosalonu v rozhovoru pro web CarThrottle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition

Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

Dnešní pohled na nabídku Mitsubishi se nese zejména ve znamení SUV a crossoverů, pokud bychom se však podívali do minulosti, nalezli bychom úchvatnou sbírku sportovních modelů jako byl Lancer Evolution, 3000GT, Galant VR4 nebo Elipse.

Zejména poslední jmenovaný model však vzbuzuje lehkou kontroverzi, neboť jeho jméno se stalo součástí jednoho z poslední představených crossoverů: Eclipse Cross. Navíc se stále častěji objevují zprávy, že podobně by mohl dopadnout i legendární model Evolution. A proč? Protože se jedná o novou strategii značky.

img-responsive

Mitsubishi Eclipse Cross | foto: Mitsubishi Motors

„Mitsubishi se nyní zaměřuje na SUV, crossovery, pohon všech kol a alternativní paliva, jak uvedl Lindley. Připomněl ale i minulost, kdy Mitsubishi různě střídalo svou pozici značky a na trh chrlilo různorodé modely - od malého Space Star, až po sportovní modely jako bylo Evo. Značka zkrátka „neměla žádné jasné zaměření," dodal Lindley.

Sázka na SUV a crossovery je pak v dnešní době sázkou na jistotu, jak ukazují statistiky z celého světa. Dokonce ani modely jako Eclipse Cross nebudou brzy tak extravagantní, jak se nám zprvu u Mitsubishi zdálo. Vždyť i Ford plánuje stavbu crossoveru, který by měl částečně vycházet z Mustangu.

Ford ovšem patří mezi největší automobilky světa a Mustang bude bezpochyby dál nabízet i jako klasický sporťák. A i když třeba Toyota nedávno oživila ikonickou Supru a proslýchá se o další generaci „ToyBaru BRZ/GT86", u Mitsubishi se s návratem ke sportovním tradicím rozhodně počítat nedá.

„Jako společnost, která ročně prodá 1.2 milionu automobilů po celém světě, nejsme v globálním měřítku příliš velký podnik. Pokud bychom se snažili být v různých segmentech a sledovat trendy, jako jsou třeba sportovní vozy, bylo by náročné být ekonomicky životaschopní," uvedl Lindley.

A i když si Mitsubishi získalo velkou část fanoušků díky sportovně orientovaným vozům, podle slov Lindleyho se zdá, že se automobilka jejich ztráty příliš nebojí. „Mít jakoukoliv základnu fanoušků, kteří následují značku, je vždy obrovský bonus, neboť tento typ zákazníků řídí i jiné vozy. Mohou milovat historická Eva a sportovní vozy, přesto je ale velká šance, že budou mít v garáži i jiný typ automobilu."

Vytisknout

Diskuze: To nepotěší. Manažer prozradil, proč už Mitsubishi nevyrábí sportovní vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Volkswagen T-Roc R

T-Roc R je lepší než ikona Golf R? Šéf sportovní divize VW vysvětlil své…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud