EU opět utahuje emisní šrouby, tentokrát u nákladní dopravy a autobusů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. února 2019, 13:33 Google+

Na zpřísňování emisních limitů u nových automobilů už jsme zvyklí, dnes ráno se však Parlament EU a Rada UE dohodly i na prvním snižování emisních limitů pro nové nákladní automobily a autobusy. Do roku 2030 by tak jejich emise CO2 měly klesnout o 30 % oproti současnému stavu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto (Mercedes-Benz Actros)

Ilustrační foto (Mercedes-Benz Actros) | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Jak uvádí agentura Rauters, Parlament EU a rada se na tomto kompromisu měly shodnout dnes ráno. Podle prohlášení, které vydala Evropská Komise, byl stanoven cíl snížit emise CO2 o 15 % a to do roku 2025. Výrobci nákladních automobilů se navíc podle všeho mohou těšit i na pobídky, které by je měly čekat v případě výroby nízko-emisních či bezemisních strojů. Cíl pro rok 2030 by měl být dále přezkoumán v roce 2022.

„Poprvé zavádíme jasný cíl snížení emisí CO2 pro nákladní automobily na evropské limity, včetně jasných pobídek pro nízkoemisní a bezemisní nákladní vozy," uvedl podle webu Carscoops zákonodárce za stranu zelených Bas Eicknhout.

img-responsive

Elektrický tahač Nikola Tre | foto: Nikola Motor Company

Poslední dohoda o snižování emisních limitů osobních vozidel na území EU byla uzavřena v prosinci minulého roku, emisní limity pro nákladní dopravu však zatím neexistovaly. Všech 28 států si přitom v roce 1990 vzalo za cíl snížit emise CO2 v EU o 30% a to do roku 2030.

Pokud se podíváme na situaci na silnicích, měly by tahače tvořit pouze 5 % veškeré dopravy. I tak ale podle některých výzkumů mohou za 22 % vypuštěných emisí, jak uvádějí různí bojovníci proti znečišťování ovzduší emisemi automobilů.

Asociace Evropských výrobců automobilů (ACEA) ve své reakci na novinky uvedla, že pokud chce EU motivovat společnosti k výrobě, prodeji a užívání elektrických tahačů, měla by rychle vylepšit insfastrukturu pro jejich provoz.

Na evropských silnicích totiž chybí dobíjecí stanice jak pro elektrické nákladní vozy, tak pro vozy poháněné vodíkem nebo například LPG.

Vytisknout

Diskuze: EU opět utahuje emisní šrouby, tentokrát u nákladní dopravy a autobusů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Záběry z příprav na galavečer ankety Zlatý volant v Pragovce

Interiér Pragovky zaplnily exkluzivní závodní vozy, Zlatý volant nabídne…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud