DISKUZE K ČLÁNKU

Chudí lidé si už auto nekoupí? Prostě si je brzy nebudou moci dovolit

Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší, to znamená, že pro osoby s nízkými příjmy mohou být v budoucnu nedostupné. V rozhovoru s listem Welt am Sonntag to uvedl předseda dozorčí rady automobilky Volkswagen Hans Dieter Pötsch.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Vážení čtenáři, diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Pokud shledáte jakýkoliv příspěvek nevhodným, urážlivým, vulgárním či vaši osobu jakkoliv poškozuje, využijte prosím možnost nahlášení, která je dostupná u každého příspěvku. Obratem se takovým příspěvkem budeme zabývat. K diskuzi můžete využít naše další články.

Nejlepší názory

» Martina N. (Hlasoval 1 člověk) 21.01.2019 11:24
Co to kecaj? VW at si ty svoje predrazeny… »
» Heureux D. (Hlasoval 1 člověk) 21.01.2019 11:53
politici v Bruselu chteji tak jako drive… »
» Heureux D. (Hlasoval 1 člověk) 21.01.2019 12:59
kerosine nepisu o el.autech. »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • stradalle

    stradalle

    95.140.241.XXX
    ´ÉRA klasického motorizmu už vlastně skončila někde koncem osmdesátých let.Ve skutečnosti jezdíme auty skoro budoucnosti ale na cestách minulosti. 05

    + 0 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
  • Heureux D.

    Heureux D.

    94.230.150.XXX
    politici v Bruselu chteji tak jako drive komunisti porucit vetru desti tak ted chteji poroucet fyzice, chemii a fyzikálním zakonum, mame se na co tesit vzdyt tam sedi pres 700 idiiotu a treba jeste neco vyplodi z tech dutych palic. Treba prirode poruci aby stromy rostli koreny nahoru a vode aby tekla do kopce.

    + 1 / − 0

    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
    • Kerosin

      Kerosin

      193.35.102.XXX
      A mohu požádat alespoň o jednu směrnici evropských institucí, která nekoresponduje s fyzikálními zákony, nebo chemií?
      Tedy myslím v oblasti elektromobility, případně energetiky.

      Né že bych nesouhlasil, že nás EU zásobuje někdy přehnanými a nesmyslně komplikovanými směrnicemi, které leckdy vedou spíše ke zhoršení situace, ale zrovna v tomto článku popsané téma se jim přišít nedá. PR a cenová politika je na výsost soukromá věc dané automobilky.

      + 0 / − 1

      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
      • Heureux D.

        Heureux D.

        94.230.150.XXX
        kerosine nepisu o el.autech.

        + 1 / − 0

        Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
        • Kerosin

          Kerosin

          193.35.102.XXX
          Aha, já myslel, že se diskuze obvykle vztahu k článku nad ní. Tak to pak jo. V tom případě ještě poprosím o nějaký dobrý recept na rebarborovou buchtu.

          + 0 / − 1

          Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
          • Heureux D.

            Heureux D.

            94.230.150.XXX
            el. auta nebudou aspon jeste 15 let prevazovat, nikdo je nechce kupovat pro jejich vlastmosti jako je kratky dojezd a dlouhe nabijeni a drahotu. stale bude benzin a nafta a tam ti tupy politici chtej prekroutit vse co jde ale nejde to do nekonecna. jsou hranice kam se proste neda jit. Nebo si myslis ze lidske vymesovani se da taky zastavit? nebudeme curat ani kadit a telo to rozkazem zpracuje? Nejvetsi hloupost.

            + 0 / − 0

            Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
            • Kerosin

              Kerosin

              193.35.102.XXX
              Dělat v dnešní době odhady na 15 let, to chce odvahu. Příklad - jak se změnili mobily za 15 let. Kdo by v roce 2004 věřil tomu, že z Nokia bude hrát jen pomocný housle, a kdo znal Huawei???
              Ale budiž - i já si myslím, že převažovat nebudou. Zároveň si, ale myslím, že to bude způsobeno celkovým poklesem prodejů aut jako takových.
              A rozhodně nemohu souhlasit s tím, že by si EV nechtěl nikdo kupovat. Souhlasím, že na ně moc lidí nemá peníze, ale to neznamená, že by je nechtěli. Vyjmenoval jste jejich tři vlastnosti, které jste označil za nevýhody, ale reálně pro kolik lidí to skutečně nevýhody jsou?
              - krátký dojezd - dnes se prakticky neprodává EV s dojezdem pod 100km. Takový dojezd stačí 75% procentům populace k běžné rutině.
              - dlouhé dobíjení - auto mi stejně celou noc stojí v garáži. Je mi jedno, jestli se dobije za hodinu, dvě, nebo šest.
              - je drahé - no počáteční investice (koupě) je rozhodně nepoměrně vyšší, ale zase má násobně nižší provozní náklady. Ono když vás pak stojí 100km v průměru 35 až 40 ,- Kč a nemáte praktický žádný servis (třeba výměna oleje, která nutně obsahuje i výměnu olejového filtru - je cca 3000,- kč) - to je u EVéčka 12000 km.
              Vůbec nemluvím o vzduchovém filtru, palivovém filtru, chladící soustavě, pohyblivých částech (spalovák má v průměru 250 pohyblivých součástek - EV v průměru 35). Ta údržba je nesrovnatelná.
              Rozdíl v pořizovací ceně mezi spalovákem a EV je stanoven někde mezi 90ti a 120ti km nájezdu - záleží na počátečním rozdílu pořizovací ceny. Těžko stanovit návratnost v čase, protože pro někoho je to nájezd za dva roky, a pro někoho na 10 let.
              Ale v momentě, kdy se to vyrovná - tak spalovák dál jezdí za 3,- a více korun na kilometr, kdežto EVéčko dál jezdí za 0,3- až 0,4- kč na tentýž kilometr a začne nehorázně šetřit.

              To nemá s politikou a lidským vyměšováním nic společného. To jsou prostě holá technická fakta.

              + 1 / − 0

              Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
              • Heureux D.

                Heureux D.

                94.230.150.XXX
                beru to tak ze jeste nejmene 5-7 let se budou prodavat v 98% auta na benzin a nafgtu a el.auta budou mit boom tak za tech 6-8 let a lidi co si koupi benzinaka nebo naftu tak budou jezdit jeste tech dalsich 5-8 oet nez si koupi nove auto a to prave v eletrice. selsky odhad. myslim ze i nabijeci stanice se zacnou asi tak za 5-7 let rozrustat na vetsinu mist jako jsou park.domy parkoviste a parkoviste v obchodacich a zacnou se stavet i benzinky jak je u humpolce i s nabijeci stanici ale zatim to neni a myslim jeste prave tech 5 let ani nebude, takze pocitam tech 15 let -+2roky. mene to nebude.jasne ze elektrina je ted levna ale a zas to ale elektrina se zdrazuje a zdrazovat stale bude. pocitam ze za tech 10 let uz to bude natolik drahe ze se priblizime cene nafty za litr. prptoze nebude jina moznost tak lidi budou muset nabijet za draho.. i dnes jsou velike rozdily, na kartu nabijite levne bez karty nabijite draho. rozdil je 5-6kc. takze uz ted si cez urcuje kdo jak nabije.telefony jsou o proti autum jen elektronicke a to uz bezi nekolik desitek let, vzali pocitace a zmensili a zase zmensili a ted mate dotikac jako pocitac ktery umi fotit volat a jste na pocitaci, u ata nejde zmensovat a zmensovat uz by se nejezdilo nedosrtal by se nikdo do auta. pocitam ze za par let se autem bude letat kdyz uz nektere firmy maj prototipy jako treba slovaci.

                + 0 / − 0

                Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
                • Kerosin

                  Kerosin

                  193.35.102.XXX
                  Nechci Vás moc zklamat, ale již loni byl podíl prodaných aut se spalovacím motorem menší než 98% a to při současné nabídce EV, u které jsme se shodli, že té, která má přijít v následujících 20ti měsících nesahala ani po kolena.
                  Jen letos se má na trh dostat nejméně 10 EV v cenové relaci do půl milionu korun a v roce 2020 to je potenciál dosáhnout 30% procent prodaných vozů na elektřinu.
                  Nejsou to exaktní čísla, takže je můžete označit za mé zbožné přání, a nemohu Vám to nijak vyvrátit, ale není to až tak mé zbožné přání, jako spíš odhady Bloombergu, Routers, a i některých automobilek.- pravda, stále jen odhady.
                  Trochu jiná věta by byla, že za pár let bude počet aut v provozu na světě v poměru oněch 98% fosilů ku 2 % EV, s tím by se souhlasit dalo, ale prodejů nových... pochybuji.
                  Mnoho lidí i s potřebou pravidelných dlouhých dojezdů dnes nad koupí fosila váhá, protože jsou zde mnohá omezení.
                  Mám osobní zkušenost s firmou, která zajišťuje tzv. smluvní přepravu osob na vzdálená letiště. Obvykle vozí lidi z hotelů v Praze na letiště v Berlíně, nebo Vídni. Doposud používají VW Caravelle emisní třídy EURO 5. Jistě jste již slyšel o omezeném vjezdu EURO 5 a starších. V Berlíně se dá průjezd ještě koupit (a není to nic levného - cestu to prodražuje citelně), a Vídeň se uzavřela zcela.
                  Pokud tento trend omezených vjezdů přetrvá (a zatím se zdá, že ano - např. Praha má jednání o emisních zónách naplánované na letní zastupitelstvo), byl by každý kdo plánuje obměnu vozového parku blázen, kdyby investoval do spalováku.

                  A ke zdržování elektřiny.
                  To je další drastická výhoda EV oproti spalovákům. Nikdo z nás nemá doma maličký vrt s minirafinérií. Ale FV ostrovní elektrárnu si na střechu může pořídit téměř každý. Rovnou pro jistotu napíši, že zaplácávání zelených luk obřími FVE považuji za zvěrstvo. Na druhou stranu, osazení panely kdejakou rovnou či šikmou střechu považuji za více než rozumné. Z osobní zkušenosti Vám mohu říct, že 15m čtverečných na nabití městského EV každou noc stačí - dokonce podává nominálně téměř dvojnásobný výkon což jsem si pořídil jako rezervu na zamračené dny. (konkrétně dobíjím Peugeot Ion - 16KW). To je plocha 3 X 5 m - tedy střecha garáže.
                  Takže nějakým zásadním zdražováním elektřiny, by si dodavatelé poštvali proti sobě tu masu lidí, kteří elektřinu používají k chodu domácností, a jediné čeho by tím docílili je rychlejší rozvoj ostrovních FVE a tím ztrátu zákazníků.

                  PS: Nokiou jsem chtěl demonstrovat jak se v jednom oboru z jedno z nejsilnějších hráčů na trhu je za pár let nýmand.

                  + 0 / − 0

                  Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
                  • Heureux D.

                    Heureux D.

                    94.230.150.XXX
                    Ano ty cisla jsou zbozne prani. V CR se loni prodalo 703 el. aut a myslim ze kdyz to bude letos kolem 1100kusu tak to bude hodne. U nas je to stale 99,6% takze kdyz nebydlím v zahranici musim cisla prevadet do ceskych cisel. A ze v roce 2025 chteji prodavat az 50´% el.aut to je taky zbozne prani. Jak jsem psal uz v jinych prispevcich, dokud se nezlepsi infrastruktura nabijecek a dojezd a nabijeni tak se nerozmuzou tyto auta. Zdrazovat se bude stale i dnes uz zdrazili takze za dalsich 10 let bude zdrazeni treba o 10-12kc na kw.Cim vic vetsi zajem bude o zdroj elektriny tim vic se bude zdrazovat. Tak to proste chodi.

                    + 0 / − 0

                    Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
                    • Kerosin

                      Kerosin

                      193.35.102.XXX
                      My o vlku... a vlk za dveřmi.
                      https://autoroad.cz/ekonomika/95217-ceny-elektromobilu-maji-vyrazne-klesat-tvrdi-vyzkum-kdy-budou-srovnatelne-s-beznymi-vozy

                      + 0 / − 0

                      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
                      • Heureux D.

                        Heureux D.

                        94.230.150.XXX
                        https://fdrive.cz/clanky/ceny-nabijeni-na-superchargerech-porostou-v-ceske-republice-o-2-kc-za-1-kwh-3273?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

                        + 0 / − 0

                        Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
                        • Kerosin

                          Kerosin

                          193.35.102.XXX
                          To jsou ale superchargery pro TESLU. To nemá nic společného s dobíjecími stanicemi na běžná EV. Teslá má svou síť, které se běžný uživatel EV pomalu vyhne.
                          A ten kdo dal za Teslu (při nejmenším milion, spíš půl druhého, a leckdy i ty dva), tak takového člověka opravdu zdražení o dvě koruny nezajímá.

                          PS: naopak jsem až překvapený, že je to na Tesla SCH tak levné - to jsem čekal, že to tam bude víc.

                          + 0 / − 0

                          Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
                          • Heureux D.

                            Heureux D.

                            94.230.150.XXX
                            tesla je za 3mega. ty levne zatim zde nejsou. Ale je videt ze se zdrazuje i u tesly. a myslim ze ten kdo provozuje v cesku dobijeci stanice tak taky bude zdrazovat. Neberu to na sebe ale beru to jako celek, nam o el. nejde, mame ji dost a za 10let bude pro nas doma zdarma.

                            + 0 / − 0

                            Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
                    • Kerosin

                      Kerosin

                      193.35.102.XXX
                      No ČR je vskutku hodně pozadu vůči Evropě a Číně v prodeji EV, to mohu jen potvrdit.
                      Čísla která uvádíte, se ale týkají pouze prodejů NOVÝCH EV - a v ČR stejně jako třeba Polsku nebo na Slovenku je, a bude hitem prodej ojetin.
                      Takže kolik se k těm 703 novým prodalo (respektive koupilo) těch ojetých? To už bude jiné číslo.

                      A zdražování elektřiny - jistě ANO, samozřejmě že se pokusí zdražovat, ale desítky procent to rozhodně nebudou. Jak už jsem psal.
                      1) Obchod s elektřinou je mezinárodní, takže touhy českých distributorů zdražovat, prostě zhatí (naši vepři boubelatí - omlouvám se, nemohl jsem si pomoci necitovat) jiné země. A i kdyby se náhodou dokázali mezinárodně dohodnout a nenašel se mezi nimi žádný dampingový podtrhávač ceny, tak je tu stále obrovská možnost lokálních zdrojů.
                      Opět - jak už jsem psal - když mi zdraží elektřinu nad únosnou míru - tak si prostě jen dokoupím další FV panely, a celej ten jejich kabel jim odseknu, a můžou si ho zdražit o tisíce procent. To samé udělá každý rozumný člověk, co má k dispozici alespoň pár desítek čtverečných metrů střechy. A jen potencionální hrozba takové ztráty zákazníků bude dostatečnou k tomu, aby se dodavatelé touto cestou nepouštěli.
                      K čemu by jim bylo zdražení o 5%, kdyby tím přišli o 10% zákazníků a to navíc těch co mají odběr i pro auto - tedy ti významnější než domácnosti s pěti LED žárovkama a dvouplotýnkou.

                      + 0 / − 0

                      Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
                      • Heureux D.

                        Heureux D.

                        94.230.150.XXX
                        ano jsme pozadu prave tech 15 let a myslim ze muj selsky odhad je presny pro Cesko. El. auta natahnou a jak jsem popsal ty duvody i kdyz mame solar panely a prebytek odeberou sousedi plati vic jak cez, pre a na strechu bych jeste dalsich 5kw mohl pridat je vihoda ze mam i vetrnou el.ve 20metrech s povolenim takze i v zime a v noci je dostatek elektriky i na topeni. tech 10-12kc nude prubezne za tech 10 let ani nevim kolik stoji kw,ja ho davam za 3,5kc a sousedi jsou spokojeni takze jsem urcite levnejsi. Jen se plati poplatek ktery ze zakona pry musi bejt kdyz jsem pripojen na el,soustavu. Neznam mnoho lidi co by si dali elektrarnu na strechu, ted stavel znamej a rikal jsem mu to aby dal solar na strechu tak mi rekl ze nema zbytecnych 250tis. ja do toho investov al skoro mega a za 12 let je to zpet a kdyz odeberou sousedi a zaplati tak to bude zpet kolem 6-7let. Casem se uvidi jestli v dvougarazi dame jedno na el. treba manzelce by to mohlo vyhovovat jezdi kratke trasy.

                        + 0 / − 0

                        Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
                        • Kerosin

                          Kerosin

                          193.35.102.XXX
                          Vy máte ideální podmínky. Na Vašem místě bych neváhal ani minutu, a už měl EV doma.
                          Vřele doporučuji jej manželce pořídit, a sám uvidíte, že do roka z něj bude hlavní auto v rodině.

                          + 0 / − 0

                          Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
                          • Heureux D.

                            Heureux D.

                            94.230.150.XXX
                            koupit auto za 850t. jna kratke trasy zatim nema takovou vyhodu, treba stat zacne dotovat prave el.auta tak jako Norsko. Pak by se to uz vyplatilo.

                            + 0 / − 0

                            Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
                            • Kerosin

                              Kerosin

                              89.24.48.XXX
                              Kdo mluvil o něčem za 850tisíc? Kupte normální ojete EV třeba jako jsou Renault Zoe, nebo některé z tročat. Běžně se prodávají okolo 180000,-kč a když budete chvíli číhat chytíte dobrý kup i za 150.
                              Cokoliv nad 250tis nemá jako prvni EV význam.

                              + 0 / − 0

                              Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.
                              • Heureux D.

                                Heureux D.

                                94.230.150.XXX
                                ale manzelce se libi prave ty drahy a nechce jezdit v necem co se ji nelibi, ma to stejne jako ja, taky jsem si koupil takove auto co se mi libi ikdyz jsou jine levnejsi.

                                + 0 / − 0

                                Je příspěvek nevhodný, urážlivý, vulgární, nenávistný či vás poškozuje? Nahlašte nám jej.

Aktuálně

Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0 CDTI

TEST: Opel Insignia Country Tourer 4x4: Pohodlný, prostorný a neuvěřitelně zábavný na sněhu

Pařížští hasiči se snažili najít motor ohořelého Porsche Cayman v předním úložném prostoru

Francouzští hasiči si uřízli pořádnou ostudu při hašení Porsche

BMW X3 M a X4 M

VIDEO: BMW X3 M a X4 M se poprvé předvádí za jízdy, jejich zvuk si vás zaručeně získá

Volkswagen Tiguan Offroad

Volkswagen Tiguan přijíždí ve verzi Offoad: Troufli byste si s ním i do náročného terénu?

Ilustrační foto

Jak účinně rozmrazit automobil? Možností je mnoho, stačí si jen vybrat

Stařičký Opel dostal druhý volant a rozdělené řízení (YouTube/mastermilo82)

Jeden volant pro jedno kolo. Jak taková přestavba funguje?

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama