Šestiválec a hnaná zadní náprava? Toyota Mark X GRMN je atraktivním sportovním sedanem

-mdo / AutoRoad.cz, 13. ledna 2019, 14:12 Google+

Toyota na právě probíhajícím Tokijském autosalonu kromě očekávané Supry představila také sportovní edici svého sedanu Mark X. Ten by svým puristickým přístupem mohl nadchnout mnohé nadšence, pohrdající současnými přeplňovanými motory.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Mark X GRMN

Toyota Mark X GRMN | foto: Toyota

Sdílejte článek

Sportovní divize Toyoty GRMN, což mimochodem znamená Gazoo Racing, Masters of the Nurburgring, se nově zaměřila také na sedan Mark X. Ten má představovat alternativu pro populární Camry, pro zákazníky, kteří preferují vozy s pohonem zadních kol. Druhá generace Mark X se na trh dostala už v roce 2009 a v současnosti se nabízí s druhým faceliftem. 

img-responsive

Toyota Mark X GRMN | foto: Toyota

Verze vytvořená u GRMN si ze zastaralosti modelu nic nedělá, naopak se snaží působit jako pravověrný sportovní sedan z dřívějších dekád. Pod kapotou se tak nachází atmosférický šestiválec 2GR-FSE o objemu 3.5 litru. Ten na zadní nápravu přes manuální šestistupňovou převodovku dodává 313 koní a 380 Nm. Úpravami prošly nápravy vozu a velký sedan je tak hbitější, čemuž pomáhá i upravený posilovač řízení.

Navenek se sportovní verze snadno pozná přepracovanou přídí, která na rozdíl od civiliních verzí přišla o typické logo ve tvaru X a dostala agresivní nárazník. Na zádi se Mark X chlubí hned čtyřmi koncovkami výfuku a mohutným difuzorem. Jako příplatkovou výbavu bude GRMN nabízet také karbonový panel střechy, který sníží váhu vozu o asi 10 kg a tím také těžiště. Mark X GRMN stojí na 19 palcových kolech s 235/40 R19 vepředu a 255/35 R19 vzadu. Brzdy byly vyvinuty u GRMN pouze pro sportovní Mark X. I v interiéru se odehrály změny, nejviditelnější je výrazné využití karbonu a sportovní sedačky s výrazným bočním vedením. 

img-responsive

Toyota Mark X GRMN | foto: Toyota

Mark X GRMN se na trh dostane pouze ve 350 kusech, což je ale více než předchozí edice Mark X GRMN z roku 2014, kterých vzniklo pouhých 100. Cena bude začínat na 1050000 Kč, největším problémem pro českého zájemce ale bude dostupnost. Stejně jako předchozí edice je totiž nový Mark X GRMN exkluzivitou pouze pro japonský trh. 

Vytisknout

Diskuze: Šestiválec a hnaná zadní náprava? Toyota Mark X GRMN je atraktivním sportovním sedanem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Řízení v zimě?

Pohon 4x4 na sněhu: Může vám pomoci i s brzděním?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud