BMW M3 e46 CSL vs. Audi RS4 B5: Kdo vyhraje souboj ze zlatých časů motorismu?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. ledna 2019, 12:48 Google+

Na přelomu tisíciletí vzniklo v Německu několik úchvatných sportovních automobilů, z nichž se řada zapsala zlatým písmem do dějin techniky a automobilového průmyslu. Patřily k nim i ostré speciály BMW generace e46 M3 CSL a nadupaný kombík Audi RS4 generace B5. Řada z nás si plakáty těchto vozidel lepila na zeď a s kamarády jsme se často hádali, které by bylo lepší. Tuto otázku však nakonec zodpověděl až ostrý souboj.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Závod BMW M3 e46 CSL vs. Audi RS4 B5 (Youtube/Carwow)

Závod BMW M3 e46 CSL vs. Audi RS4 B5 (Youtube/Carwow) | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Mat Watson z YouTube kanálu CarWow nás v poslední době zásobuje skutečně zajímavými souboji. Z těch nejzajímavějších můžeme jmenovat například souboj ostrých SUV, velký souboj Hothatchů nebo souboj rodinných sedmimístných SUV. V posledních dnech se však pustil do kategorie, která je nám zvláště sympatická.

Nejprve se proti sobě na letištní dráze postavily dva prémiové a současné luxusní sedany BMW M5 Competititon a Mercedes-AMG E63 S. Následoval závan minulosti, během kterého se na stejné ploše utkalo ikonické BMW M3 generace e30 s Audi Avant RS2. A nyní přichází souboj nejzajímavější: BMW M3 CLS generace e46 vs. Audi RS4 Avant generace B5.

Nejedná se jen o souboj dvou automobilek a jejich ostrých modelů, ale také o souboj zcela rozdílných přístupů. Kromě karoserie se liší i motory, přeplňování, převodovky a v neposlední řadě i počet hnaných náprav, což mívá na souboje ve sprintu zásadní vliv. Pojďme se ale nejdřív na oba vozy samostatně podívat.

BMW E46 M3 CSL byl skutečnou zbraní na silnicích. Pod jeho kapotou se ukrýval 3.2 litrový řadový atmosferický šestiválec, který skrze často kritizovanou šestistupňovou převodovku SMG-II Drivelogic posílal na zadní kola cca 365 koní. Oproti sériové M3 navíc bylo CSL o 110 kilogramů lehčí.

Audi RS4 Avant B5 sázelo na praktičnost nejen karoserií, ale i technikou. Řeč je samozřejmě o pohonu všech kol Quattro, který přenášel na asfalt cca 381 koní bi-turbo přeplňovaného 2.7 litrového motoru V6. Vůz byl však o 200 kilogramů těžší než CSL a současně byl vybaven manuální šestistupňovou převodovkou.

A jak probíhal samotný závod? K všeobecnému překvapení se BMW ujalo vedení již během prvního sprintu s pevným startem. Ačkoliv mělo Audi výhodu v pohonu všech kol, BMW bylo díky systému Launch Control jak utržené z řetězu a neustále se Audi vzdalovalo.

zdroj: youtube.com

Během sprintu s volným startem se sice Audi ujala vedení, BMW se však statečně drželo a nakonec Audi i předstihlo - ačkoliv v hodně vysoké rychlosti. Takže jak Mat dodává, ve skutečném světě vy nejspíše vyhrála Audi.

Poslední disciplínou pak byla jízda po okruhu, kde si Mat pochvaloval obě auta. Obě totiž vznikla ve "zlatém věku" sportovních vozidel, kdy auta nebyla tak těžká, motory nebyly sešněrovány emisními normami a člověk měl z jízdy daleko intenzivnější zážitek, o který nás dnes připravují různé technologie a jízdní asistenti. 

Vytisknout

Diskuze: BMW M3 e46 CSL vs. Audi RS4 B5: Kdo vyhraje souboj ze zlatých časů motorismu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Pro bezpečné brodění je potřeba držet se tří základních kroků

Pěkná blondýnka ukáže, jak správně brodit s offroadem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud