Elektrický Volkswagen si jede pro další rekord. A nebude na to sám

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 11. července 2018, 12:00 Google+

Vzpomínky na triumf v závodě do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ jsou ještě živé. Volkswagen Motorsport se 24. června zapsal do historie jízdou Romaina Dumase (F), který se závodním vozem I.D. R Pikes Peak stanovil časem 7:57,148 minuty nový rekord nejslavnějšího závodu do vrchu na světě. Od 12. do 15. července bude hon za rekordy pokračovat na Festivalu rychlosti 2018 v Goodwoodu. Legendární akce pro fanoušky motoristického sportu je největším podnikem svého druhu na světě a v letošním roce oslaví již své 25. výročí. Organizátoři této jedinečné oslavy motoristického sportu na jihu Anglie očekávají více než 200 000 návštěvníků z celého světa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen I.D. R Pikes Peak | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

I.D. R Pikes Peak oslaví v Goodwoodu svou závodní premiéru v Evropě. První závodní vůz Volkswagen s čistě elektrickým pohonem je sportovní předzvěstí rodiny modelů Volkswagen I.D. „Šíleně se těším, až na Festivalu rychlosti v Goodwoodu znovu usednu za volant vozu I.D. R Pikes Peak,“ říká Dumas. „Závod na usedlosti vévody z Richmondu je naprosto mimořádnou akcí s obrovskou tradicí. V této skvělé atmosféře startují nejlepší jezdci světa s mnohdy legendárními závodními vozy. I.D. R Pikes Peak je sice ještě velmi mladým vozem, ale po rekordní jízdě na Pikes Peaku se stal žijící legendou‘.“

„Je pro nás velkou ctí, že se smíme zúčastnit Festivalu rychlosti v Goodwoodu,“ dodává Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Při pomyšlení na grandiózní úspěch na Pikes Peaku mi stále ještě naskakuje husí kůže. Ale tento závod je historií. Hledíme vpřed a máme radost, že nyní můžeme představit I.D. R Pikes Peak také evropským fanouškům. Naše značka se upsala elektrické mobilitě a rádi bychom všem ukázali, jak může být toto téma emocionální ještě dřív, než bude v roce 2020 uvedena na trh první modelová řada Volkswagen s čistě elektrickým pohonem.“

Pahorek místo hory: hon za elektrickým rekordem v Goodwoodu

Volkswagen bude v Goodwoodu usilovat se závodním vozem I.D. R Pikes Peak o další rekord: nejlepší čas pro elektromobily. Aktuální rekord legendárního závodu do vrchu „Goodwood Hillclimb“ stanovil v roce 2013 Jonny Cocker (GB) časem 47,34 sekundy za volantem vozu Lola-Drayson B12 69/EV. Dodnes platný absolutní rekord drží bývalý jezdec Formule 1 Nick Heidfeld (D), který v roce 1999 projel trať o délce pouhých 1,86 kilometru za 41,6 sekundy s monopostem Formule 1 McLaren-Mercedes MP4/13.

Aby se však plán podařilo zrealizovat, musí nejprve Volkswagen Motorsport podat logistický mistrovský výkon. I.D. R Pikes Peak byl po rekordní jízdě v závodě do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ co nejrychleji připraven pro přepravu do Evropy a teprve před několika dny letecky dorazil do hlavního sídla oddělení Volkswagen Motorsport v Hannoveru, v němž je závodní elektromobil v současnosti připravován, aby se mohl vydat na cestu do jižní Anglie, kde na něj čeká nová výzva. Pro tým Volkswagen Motorsport to znamená další závod s časem.

V Goodwoodu se postaví na start Twin-Golf Pikes Peak z roku 1987

Volkswagen Motorsport nabídne návštěvníkům letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu ještě jednu „lahůdku“. Kromě závodního vozu I.D. R Pikes Peak se závodu na goodwoodském pahorku zúčastní také Twin-Golf Pikes Peak z roku 1987. Za volantem závodního vozu se dvěma motory o celkovém výkonu 480 kW (652 k) se budou střídat Hans-Joachim „Strietzel“ Stuck a Jochi Kleint. Stejně jako u závodního vozu I.D. R Pikes Peak se inženýři u senzačního Golfu tehdy rozhodli pro řešení se dvěma zdroji hnací síly. V závodním voze I.D. R Pikes Peak pracují dva elektromotory s nejvyšším celkovým výkonem 500 kW (680 k). Obě vozidla budou k vidění nejen během závodu. Návštěvníci je budou moci obdivovat také v expozici v areálu parkoviště závodních strojů, a to ve společnosti jezdců, kteří budou poskytovat rozhovory a rozdávat autogramy.

Vytisknout

Diskuze: Elektrický Volkswagen si jede pro další rekord. A nebude na to sám

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud