Otravné škrábance za klikou? Zbavit se jich nemusí být obtížné

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. června 2018, 11:08 Google+

Pokud pro vás není automobil jen dopravním prostředkem, který vás má dostat z bodu A do bodu B, pravděpodobně se snažíte dopřávat mu péči, která zaručí jeho dlouhodobou spolehlivost a samozřejmě i působivý vzhled. Údržba karoserie je však poměrně pracná a některé aspekty přivádí majitele doslova k šílenství. Skvělým příkladem mohou být rýhy za klikou, se kterými řada lidí marně bojuje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zbavit se rýh kolem kliky může být namáhavé, při správném postupu si však práci značně ulehčíte a urychlíte

Zbavit se rýh kolem kliky může být namáhavé, při správném postupu si však práci značně ulehčíte a urychlíte | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Můžete se snažit jak chcete, ale postupem času se rýhy na klice a kolem ní objeví i na vašem automobilu. Vliv na ně nemusí mít jen délka vašich nehtů, šperky či neschopnost trefit se klíčem do zámku, ale také nečistoty, které na voze ulpívají a se kterými poté vaše ruce přichází při braní za kliku do styku.

Po určité době se tak tyto rýhy objeví téměř na každém vozidel, ovšem zbavit se jich není lehké. Relativně snadný a rychlý postup však nabízí Larry Kosilla, který je profesionálním detailerem a majitelem renomované společnosti AMMO NYC.

Základem, stejně jako u jakékoliv jiné práce s lakem, je místo pořádně vyčistit, zbavit ho všech nečistot a řádně vysušit. Kosilla k tomu používá tlakovou myčku a speciální chemii jeho společnosti. Nakonec ještě místo zbaví nejjemnějších nečistot pomocí speciálního jílu na čištění automobilů. Nakonec místo osuší a ještě vyfouká kompresorem, aby se zbavil i posledních zbytků vody. Před samotným leštěním je potřeba vůz uzamknout - kvůli časté manipulaci s klikou.

Jak Kosilla následně vysvětluje, prostor za klikou většinou udržuje společně s celou karoserií, ovšem tentokrát se zaměří pouze na jedno místo. I proto vynechává většinu mechanizovaného nářadí, kterým udržuje celé dveře. S většinou jeho vybavení se navíc za kliku stejně nedá dostat, nebo hrozí poškození plastové kliky, která by se mohla poškodit zahříváním.

Nakonec tak Kosilla využívá pouze menší leštící kotouč na poškrábané místa okolo kliky, čistou mikrovláknovou utěrku a dvě leštěnky, kterými jsou Meguiar's (M) 105 a 205. Na začátku je však potřeba připomenout a zdůraznit, že při práci s leštěnkami a lakem je potřeba dbát vysoké opatrnosti. Leštěnky jsou totiž z podstaty abrazivní materiál a jejich nesprávným použitím si můžete lak poškodit. Pokud tedy nemáte s jejich používáním zkušenosti, pravděpodobně bude lepší celou práci svěřit odborníkům.

zdroj: youtube.com

Pokud si však na tuto práci troufáte, můžete stejně jako Larry začít vyleštěním škrábanců okolo kliky, k čemuž Larry použil leštící kotouč s leštěnkou M105. Tím si Larry vyzkoušel jak dlouho bude potřeba povrch leštit, aby se zbavil i hlubších škrábanců. Jakmile škrábance zmizely, Larry škrábance odstraňuje mikrovláknovou utěrkou. Pokud si všímáte bílé skvrny kolem místa leštění, neděste se. Ta bude později odstraněna.

Po odstranění škrábanců okolo kliky je čas pustit se do samotné misky za klikou. Ještě předtím je vhodné nadzvednout kliku a něčím jí zablokovat, abyste získali maximum prostoru. Použijte však ideálně něco měkkého, co kliku ani vůz nepoškodí. Například šroubovák rozhodně není dobrý nápad.

img-responsive

Zbavit se rýh kolem kliky může být namáhavé, při správném postupu si však práci značně ulehčíte a urychlíte | foto: youtube.com

K odstranění škrábanců v misce kliky využívá Larry mikrovláknovou utěrku, na kterou nanáší leštěnku M 105. Mírným až silným tlakem poté odstraňuje škrábance a to pohyby do stran a nebo nahoru-dolu. Je vhodné vyhýbat se pohybům krouživým, které je poté těžké rozleštit. Nezapomeňte ani na zadní stranu kliky a zámek. Práci si po sobě důkladně zkontrolujte, ideálně za použití baterky.

Jakmile jsou škrábance odstraněny, nastává čas pro leštěnku M 205, která odstraní bílý "film," který zůstává po leštěnce M 105. Je tedy zapotřebí opět nanést leštěnky M. 205 na mikrovláknovou utěrku a celý postup zopakovat. Jakmile je miska rozleštěna, je zapotřebí rozleštit i bílý "film" na dveřích, k čemuž Larry využívá leštičku s leštěnkou M 205. Poté ještě na místo nanáší další chemii, která vytvoří ochrannou vrstvu.

img-responsive

Zbavit se rýh kolem kliky může být namáhavé, při správném postupu si však práci značně ulehčíte a urychlíte | foto: youtube.com

V následujících minutách pak Larry vysvětluje, že použití elektrického příslušenství není nezbytné, takže práce, kterou dělal i v tomto případě elektrickou leštičkou, může být udělána ručně. To však samozřejmě vyžaduje delší čas.

Posledním doporučením je použití průhledné fólie, která se umisťuje do misky za klikou a značně zmírňuje následky poškrábání. Tato folie se dá objednat různě na internetu a její nanášení je snadné - zvláště s použitím mýdlové vody.

Vytisknout

Diskuze: Otravné škrábance za klikou? Zbavit se jich nemusí být obtížné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Tesla šlape na paty Volkswagenu? Model 3 se dostal mezi 100 nejprodávanějších…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud