Tajemné logo Hyundai? Stylizované písmeno má skrytý význam

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 8. června 2018, 09:52 Aktualizováno 9.6.2018, 16:27 Google+

Volba správného loga hraje pro každou automobilku zásadní roli. Jedná se totiž o reklamu, o propagaci modelu i značky a mnohdy i o jakýsi dokument, který o automobilce prozrazuje něco víc. Řada automobilek sází na loga jednoduchá, některé v nich ukrývají svou historii, jiné vizi a některé poselství. Jak je to ale s logem Hyundai?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kompaktní elektrické SUV Hyundai Kona

Kompaktní elektrické SUV Hyundai Kona | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Automobilka Hyundai působí na automobilovém trhu již řadu let a nedaří se jí vůbec špatně. Její logo si tak pamatuje většina z nás a pravděpodobně každý si myslí, že lehce nakloněné a stylizované písmeno H má odkazovat na název automobilky. Je to ale skutečně jediný význam?

Pokud bychom dělali anketu a ptali se lidí, proč je písmeno H v logu Hyundai lehce nahnuté, většina respondentů by nám s nejvyšší pravděpodobností odpověděla, že se jedná o snahu odlišit se od loga automobilky Honda. Taková odpověď samozřejmě dává smysl, ovšem původní záměr autora byl ještě o trochu sofistikovanější.

Kromě znázornění prvního písmena v názvu automobilky se totiž jedná o siluetu dvou lidí, kteří si potřásají rukama. Jedna z postav má znázorňovat společnost,  zatím co druhý člověk představuje spokojeného zákazníka. V podstatě by se mělo jednat o jakési důvěrné gesto, které představuje spokojenost mezi zákazníkem a automobilkou.

Naklonění loga na pravou stranu pak znamená progresivní a aktivní přístup, zatím co náklon doleva by mohl být považován za pasivní. Ovál má pak představovat světovou expanzi, tedy snahu automobilky prosadit se i na jiných trzích, než asijských.

Pokud byste nám nevěřili, není nic snazšího, než se podívat na oficiální stránky Hyundai, tedy minimálně ty zahraniční. Zatím co na českém webu jsme zmínku o logu nenašli, na stránkách amerického zastoupení se uvádí: „Logo Hyundai může vypadat jen jako první písmeno našeho názvu, ale současně symbolizuje dva lidi, společnost a zákazníka, kteří si potřásají rukami."

img-responsive

Hyundai Kona | foto: carscoops.com

Sofistikovanost loga však pokračovala i při výběru barev. Stříbrné H na maskách automobilů má představovat sofistikovanost, kreativitu a výkon. Pokud se ale někde objeví logo klasicky napsané, většinou je použita modrá barva, která má symbolizovat spolehlivost, dokonalost a jakousi nadřazenost.

Úsměvnou perličkou na závěr pak může být fakt, že nakloněné H nebylo vždy hlavním znakem automobilky. Ve své snaze odlišit se od Hondy využívala automobilka po omezený čas i logo HD, které si dnes většiny lidí spojuje spíše s kvalitou rozlišení, než automobilovým průmyslem.

Vytisknout

Diskuze: Tajemné logo Hyundai? Stylizované písmeno má skrytý význam

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

BMW Concept iX3

Další negativa nástupu elektromobilů? Tisíce lidí se bojí o místa

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud