Za benzín nemusíte dávat tisíce. Jak jezdit s co nejmenší spotřebou?

AutoRoad.cz, 2. února 2018, 11:04 Google+

Ceny benzinu rostou a jezdit úsporněji je stále větší umění. Přesto to jde s pomocí několika jednoduchých triků zvládnout.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

1. Lehká noha na plynu

Pomalá jízda, rovná se úsporná jízda. Ne, vždy tomu tak ale je. Jezdit se dá svižně a přesto úsporně, chce to mít pouze lehkou nohu na plynu. Nejdůležitější jsou pomalé, plynulé rozjezdy a brždění. Čím častěji se rozjíždíte, tím větší máte spotřebu. Krizová místa jsou tedy všechny křižovatky, kolony, ale i místa, kde je rozbitá silnice, všude tam kde musíte zpomalit.

Pokud jezdíte v centru města, narazíte na křižovatku doslova na každém rohu, proto nemá cenu nikam pospíchat. V situaci, kdy například uvidíte na křižovatce červenou, jeďte pomalu a k semaforu dojeďte klidně na neutrál nebo to dobrzděte motorem.

Provoz tím nezpomalíte, stejně byste museli na červené zastavit, takto je dokonce možné, že se mezitím rozsvítí zelená a vy můžete pokračovat. Stejně tak, když zdálky vidíte zelenou, je pravděpodobné, že tam tak dlouho nevydrží, proto k semaforu také dojeďte na neutrál.

2. Použijte k brždění motor

Pokud máte motory se vstřikováním, stačí včas sundat nohu z plynu. Takové brždění se nejvíc vyplatí právě na křižovatkách nebo při brždění z kopce.

3. Staré známé rozjezdy

Při rozjezdu se snažte co nejdřív zařadit vyšší stupně, podmínkou ale je, že se otáčky nesmí dostat pod 1500 otáček za minutu!

4. Pozor na pneumatiky

Správné natlakování pneumatik ovlivňuje také spotřebu paliva.

5. V lehkosti je síla

Zbavte se všeho co vaše auto tíží a co nutně v tu chvíli nepotřebujete, například nosiče na kola. Odborníci nedoporučují ani tankování plné nádrže, protože to zvýší váhu automobilu a tím i spotřebu.

Nakonec rada nejednodušší a přesto nejčastěji opomíjená. Plánujte si cesty. Pokud je to možné je dobré se vyhnout kolonám a křižovatkám.

Vytisknout

Diskuze: Za benzín nemusíte dávat tisíce. Jak jezdit s co nejmenší spotřebou?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Kncept BMW Z18

První SUV od BMW přišlo příliš brzy? Lidé Z18 nepochopili

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud