Příroda vs. moderní technologie. Jak obstály hybridy v třeskutých mrazech?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 11. ledna 2018, 15:03 Google+

Tým britské Toyoty po dobu 24 hodin mrazil crossover Toyota C-HR Hybrid při teplotě - 20° C a systematicky ho přitom poléval vodou. Díky tomu se automobil pokryl silnou vrstvou ledu. I přesto byl hybridní crossover schopen bez problému vyjet z chladírny vlastní silou. Po výjezdu z chladírny začal led tát.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tým britské Toyoty mrazil hybridní C-HR při teplotě - 20 °C a přitom ho přitom poléval vodou

Tým britské Toyoty mrazil hybridní C-HR při teplotě - 20 °C a přitom ho přitom poléval vodou | foto: Toyota

Sdílejte článek

Dalšího pokusu se pak chopil redaktor časopisu Cars.com, který otestoval Prius čtvrté generace. Ten má stejnou platformu a hybridní pohon, jako zmrazená Toyota C-HR. Vůz s celoročními továrními pneumatikami se na zasněžené cestě při nízkých teplotách choval jako každé jiné auto s pohonem předních kol.

Při rychlosti jízdy přizpůsobené stavu vozovky si udržel přilnavost a zatáčky projížděl bez problémů. Hybridní soustava bez zaváhání zvládla startování vozidla po mrazivé noci (-9,4 °C), kdy ranní teplota stoupla na -6 °C. Za těchto podmínek se nejprve spustil benzínový motor, který dodal teplo klimatizaci.

Jak zdůrazňuje portál HowStuffWorks.com, vlastníci hybridů nemusí mít obavy o fungování trakční baterie při velmi nízkých teplotách. Toyota i další výrobci hybridů zaručují bezproblémové startování a jízdu automobilem poháněným spalovacím motorem a elektromotorem až do teploty -30 °C. Každý uživatel mobilního telefonu ví, že za ostrého mrazu může mobil přestat fungovat, což se však trakčních baterií v elektromobilech netýká.

Zmrazení při -20 °C zvládla Toyota bez problému (0:51) | zdroj: youtube.com

Hybrid 4x4 na sněhu a ledu

Řidiči, kteří nechtějí ani v zimě rezignovat na rychlost, s oblibou vybírají mezi vozy 4x4. Toyota RAV4 Hybrid s pohonem E-Four má co nabídnout jak milovníkům rychlé jízdy po dálnici, tak těm, kdo hledají vhodný automobil pro jízdu v terénu na sněhu a ledu. Je to nejrychlejší verze tohoto modelu – auto s výkonem 197 koňských sil, které z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,3 s.

Toyota RAV4 s pohonem všech čtyř kol má pod kapotou hybridní soustavu E-Four, kde přední nápravou hýbe dvojice benzínový motor–elektromotor a zadní kola se otáčejí díky doplňkovému elektromotoru o výkonu 68 koní. Třetí elektrický motor plní především funkci generátoru, který získává zpět energii vznikající při brzdění, ovšem za náročných situací se používá jako další pohonná jednotka automobilu.

Vytisknout

Diskuze: Příroda vs. moderní technologie. Jak obstály hybridy v třeskutých mrazech?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Tatra 813 AM-50

Znáte Tatru AM 50? Stometrový most vám postaví na počkání

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud