Jak se kradou moderní auta, kolik jich ročně zmizí a co se s nimi potom děje?

-jka / AutoRoad.cz, 5. července 2017, 16:57 Google+

Průměrně v Česku "zmizí" kolem šesti tisíc vozů ročně. I když z policejních statistik vyplývá, že se číslo rok od roku zmenšuje, stále to není zrovna málo. Přitom principy krádeží jsou podle policistů nejen jednoduché, ale i mimořádné účinné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zloděj aut v akci

Zloděj aut v akci | foto: pixmac.cz

Sdílejte článek

Dostat se do automobilu totiž není nic těžkého. „Vyhlédnuté vozidlo je odemčeno buď stržením či vytržením zámku, nebo v případě bezklíčového mechanizmu pomocí elektronického zařízení, které prodlouží signál karty náležící k vozidlu,“ popisuje Alexander Zajíc z Krajského ředitelství policie Středočeského kraje, která se tímto druhem kriminality dlouhodobě zabývá.

Ve chvíli, kdy je zloděj fyzicky v autě, musí překonat ještě elektronické zabezpečení (například imobilizér), což se provádí buď přeprogramováním řídící jednotky, nebo rovnou výměnou za jinou, která je ke krádeží připravená. Pak následuje chvíle, která rozhoduje o tom, zda se vozidlo najde, či nikoliv. Největší procento ukradených vozidel totiž zloději odvezou jen o pár kilometrů dál, kde ho několik dní sledují. 

To zlodějům prozradí, zda je vozidlo vybaveno vyhledávacím zařízením, či nikoliv. Takový způsob zabezpečení nabízí například česká firma Sherlog. Úspěšnost vyhledávání je přes 98 procent a většina vozidel je svému majiteli vrácena do dvou hodin od nahlášení. Po uplynutí několikadenní lhůty se tedy zloděj vrací na místo zanechání automobilu, a pokud tam vůz stále je, ví že může s vozidlem dále manipulovat.

Takové vozidlo bývá odvezeno koncovému odběrateli (většinou v zahraničí) a nebo rozebráno na náhradní díly. Menší část se pak na padělané doklady v Česku znovu zlegalizuje. Použijí se přitom doklady od automobilů z dovozu nebo z havarovaných vozů. Co se týče krádeží na díly, v Česku jednoznačně vede Škoda (modely Octavia a Fabia), následuje Ford a Renault. Do zahraničí se pak nejčastěji odváží na zakázku kradené vozidla značek Land Rover, BMW, Audi či Mercedes.

Vytisknout

Diskuze: Jak se kradou moderní auta, kolik jich ročně zmizí a co se s nimi potom děje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Rolls-Royce Vision Next 100 je vizionářským pohledem do budoucnosti.

Naši zákazníci nejsou pokusní králíci, zdůvodnil Rolls-Royce odmítavý postoj k…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud