Co je nutné v Praze dále postavit po zprovoznění tunelu Blanka?

ar5, 21. září 2015, 10:00 Google+

Nebýt Blanky, Praha již dávno mohla být ve výborném stavu. Místo toho chodíme po rozpadlých chodnících a na silnicích se vyhýbáme dírám. Praha by si teď měla vydechnout od velkých dopravních staveb a spíše zkonsolidovat zanedbanou údržbu běžných městských ulic.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
tunel blanka

tunel blanka | foto: Praha

Sdílejte článek

img-responsive

tunel blanka a dopravní komplikace | foto: Praha

I přes stále napjatější rozpočet bude mít Praha v následujících letech ročně několik miliard Kč na dopravní investice. To v praxi znamená, že nebude možné stavět současně metro a další kapacitní komunikace a bude nutné mnohem pečlivěji vážit městské priority.

Stávající územní plán obsahuje další stavební záměry pro individuální automobilovou dopravu (IAD) v rozsahu kolem 100 miliard Kč, což je ale v dohledné době v zásadě nerealizovatelné. Připravovaný metropolitní územní plán toto reflektuje a navrhuje dokončit městský komunikační systém výrazně úspornějším způsobem. Tím by se uvolnily ruce na realizaci menších záměrů s výrazně lepším poměrem cena / výkon.

Kromě oprav (na obrovskou míru vnitřního dluhu pražským komunikacím si stěžuje i sama Technická správa komunikací) se tak otevírá příležitost k realizaci méně náročných záměrů, jako je rozšiřování sítě tramvajových tratí nebo dostavba železničních zastávek, případně realizace části komunikační sítě v úspornějších parametrech.

img-responsive

tunel blanka a dopravní komplikace | foto: Praha

Praha připravuje po zprovoznění Blanky jednak několik navazujících staveb, jednak doprovodná opatření, jejichž realizace nicméně závisí na poltickém rozhodnutí představitelů města (viz jejíž teze jsou stále platné. Zásadní je zamyslet se nad tím, zda nemá na rozdíl od neustálé výstavby dalších silnic – jež stejně dopravní situaci kvůli dopravní indukci (větší dopravní kapacita = více aut) nezlepší – větší smysl spíše rozšiřovat infrastrukturu pro kvalitní MHD, což se vždy a všude projeví jasným zlepšením dopravní situace.

Nejvhodnějším řešením pro Prahu je investovat do rozvoje kapacitní a ekologické kolejové dopravy (jako například metro D a masivní výstavba tramvajových tangenciálních tratí), zkvalitňovat pohodlnost a plynulost dopravy autobusové. Je také nutné urychlit dostavbu základní segregované sítě cyklotras, jež mohou za velmi nízkých nákladů značně ulevit městu od dopravní zátěže. Přes všechny výmluvy má Praha také potenciál nabídnout kvalitní cyklistickou infrastrukturu.

U hlavních pražských tříd a veřejných prostranství by se měl v nejlepším případě rozjet program jejich zásadních rekonstrukcí, které by je přenesly do stavu hodného 21. století (první vlaštovkou je v současné době připravovaná rekonstrukce Vinohradské třídy).

Vytisknout

Diskuze: Co je nutné v Praze dále postavit po zprovoznění tunelu Blanka?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Mazda RX-8

Mazda potvrdila příchod nové generace motorů s rotační osou

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud