Z 12 hodin na 6!

ar1, 5. října 2004, 03:27 Google+

V rámci příprav sportovní stránky letošního Epilogu se organizačně spojily společnosti Automotodrom Brno, a.s. a BPA sport marketing a.s.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Cílem spolupráce bylo zvýšení mezinárodní úrovně podniku a posílení startovního pole o zahraniční týmy. Souběžně s tímto úkolem byla definována i vize prodloužení stávajícího šestihodinového závodu na dvojnásobek a přiblížení se k pomyslné hranici nejprestižnějších vytrvalostních závodů na světě, jako je Le Mans, Spa či Nürburgring, tedy 24 hodinový závod.

Po úspěšném loňském závodu Agrotec Prima Epilog 2003 společnost Automotodrom Brno, a.s. rozeslala dotazník k rukám českých závodních týmů, s otázkou, zda by preferovaly stávající délku šest hodin, nebo zda by si „troufly“ na dvojnásobnou délku závodu. Závěr z této ankety byl v zásadě nerozhodný. Proto naše společnosti započaly vyjednávání především s organizátory 24 hodinovky na Nürburgringu, kteří tuto aktivitu přivítali a společná jednání vyústila v možnost postupného zařazení nového Epilogu do seriálu 24 hodinových závodů. Následná jednání s týmy německého podniku předvídala hojnou účast těchto týmů již na letošním Epilogu, a proto jsme se ujednotili na zvýšení délky závodu na 12 hodin. Bohužel došlo k zásadní kolizi termínů a v době uzavření přihlášek se na brněnský závod nepřihlásil žádný z týmů německého seriálu. Spolu s tímto nemilým překvapením se pro technickou i finanční náročnost snížil počet českých stájí, které by startovaly v 12ti hodinovém závodě. Přihlášené týmy jsme znovu kontaktovali s dotazem zda hodlají závodit 12 hodin. Výsledek tohoto dotazu byl však neuspokojivý.

Z tohoto důvodu jsme se vrátili k původnímu konceptu šestihodinového závodu, který je již v rámci Epilogu osvědčený.

Pro týmy, které se letošního Agrotec Prima Epilogu s Dark Dog účastní, BPA sport marketing zanechala veškeré motivační prvky, jakými jsou mimořádné ceny za umístění a současně jsme úměrně snížili výši startovného. Došlo také k úpravě formátu kvalifikace, kdy navíc proběhne Superpole kvalifikace a pro veřejnost jsme navíc zařadili při procházce po boxové komunikaci prohlídku boxů, možnost fotografování u závodních aut a autogramiádu s jezdci. Soutěž pro návštěvníky o Taxi jízdy v závodních speciálech např. s Jarkem Janišem - ve hře bude několik desítek takovýchto spolujízd - bude jistě vítaným zpestřením / vítanou novinkou při českých podnicích.

Je nám upřímně líto, že se nezdařil původní záměr, ještě více zatraktivnit tento jedinečný závod. Přihlášeným týmům i divákům se omlouváme za změnu délky závodu. Zároveň jsme však přesvědčeni o tom, že v letošním roce tato změna dopomůže k důstojnému i atraktivnímu průběhu posledního okruhového podniku na Automotodromu Brno.

Zdroj a foto: Automotodrom Brno, a.s. a BPA sport marketing, a.s.
Vytisknout

Diskuze: Z 12 hodin na 6!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Závod pro diváky, jaký tu ještě nebyl! - anotační foto

Závod pro diváky, jaký tu ještě nebyl!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud