Z 12 hodin na 6!

ar1, 5. října 2004, 03:27 Google+

V rámci příprav sportovní stránky letošního Epilogu se organizačně spojily společnosti Automotodrom Brno, a.s. a BPA sport marketing a.s.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Cílem spolupráce bylo zvýšení mezinárodní úrovně podniku a posílení startovního pole o zahraniční týmy. Souběžně s tímto úkolem byla definována i vize prodloužení stávajícího šestihodinového závodu na dvojnásobek a přiblížení se k pomyslné hranici nejprestižnějších vytrvalostních závodů na světě, jako je Le Mans, Spa či Nürburgring, tedy 24 hodinový závod.

Po úspěšném loňském závodu Agrotec Prima Epilog 2003 společnost Automotodrom Brno, a.s. rozeslala dotazník k rukám českých závodních týmů, s otázkou, zda by preferovaly stávající délku šest hodin, nebo zda by si „troufly“ na dvojnásobnou délku závodu. Závěr z této ankety byl v zásadě nerozhodný. Proto naše společnosti započaly vyjednávání především s organizátory 24 hodinovky na Nürburgringu, kteří tuto aktivitu přivítali a společná jednání vyústila v možnost postupného zařazení nového Epilogu do seriálu 24 hodinových závodů. Následná jednání s týmy německého podniku předvídala hojnou účast těchto týmů již na letošním Epilogu, a proto jsme se ujednotili na zvýšení délky závodu na 12 hodin. Bohužel došlo k zásadní kolizi termínů a v době uzavření přihlášek se na brněnský závod nepřihlásil žádný z týmů německého seriálu. Spolu s tímto nemilým překvapením se pro technickou i finanční náročnost snížil počet českých stájí, které by startovaly v 12ti hodinovém závodě. Přihlášené týmy jsme znovu kontaktovali s dotazem zda hodlají závodit 12 hodin. Výsledek tohoto dotazu byl však neuspokojivý.

Z tohoto důvodu jsme se vrátili k původnímu konceptu šestihodinového závodu, který je již v rámci Epilogu osvědčený.

Pro týmy, které se letošního Agrotec Prima Epilogu s Dark Dog účastní, BPA sport marketing zanechala veškeré motivační prvky, jakými jsou mimořádné ceny za umístění a současně jsme úměrně snížili výši startovného. Došlo také k úpravě formátu kvalifikace, kdy navíc proběhne Superpole kvalifikace a pro veřejnost jsme navíc zařadili při procházce po boxové komunikaci prohlídku boxů, možnost fotografování u závodních aut a autogramiádu s jezdci. Soutěž pro návštěvníky o Taxi jízdy v závodních speciálech např. s Jarkem Janišem - ve hře bude několik desítek takovýchto spolujízd - bude jistě vítaným zpestřením / vítanou novinkou při českých podnicích.

Je nám upřímně líto, že se nezdařil původní záměr, ještě více zatraktivnit tento jedinečný závod. Přihlášeným týmům i divákům se omlouváme za změnu délky závodu. Zároveň jsme však přesvědčeni o tom, že v letošním roce tato změna dopomůže k důstojnému i atraktivnímu průběhu posledního okruhového podniku na Automotodromu Brno.

Zdroj a foto: Automotodrom Brno, a.s. a BPA sport marketing, a.s.
Vytisknout

Diskuze: Z 12 hodin na 6!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Závod pro diváky, jaký tu ještě nebyl! - anotační foto

Závod pro diváky, jaký tu ještě nebyl!

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud