Cílem spolupráce bylo zvýšení mezinárodní úrovně podniku a posílení startovního pole o zahraniční týmy. Souběžně s tímto úkolem byla definována i vize prodloužení stávajícího šestihodinového závodu na dvojnásobek a přiblížení se k pomyslné hranici nejprestižnějších vytrvalostních závodů na světě, jako je Le Mans, Spa či Nürburgring, tedy 24 hodinový závod.
Po úspěšném loňském závodu Agrotec Prima Epilog 2003 společnost Automotodrom Brno, a.s. rozeslala dotazník k rukám českých závodních týmů, s otázkou, zda by preferovaly stávající délku šest hodin, nebo zda by si „troufly“ na dvojnásobnou délku závodu. Závěr z této ankety byl v zásadě nerozhodný. Proto naše společnosti započaly vyjednávání především s organizátory 24 hodinovky na Nürburgringu, kteří tuto aktivitu přivítali a společná jednání vyústila v možnost postupného zařazení nového Epilogu do seriálu 24 hodinových závodů. Následná jednání s týmy německého podniku předvídala hojnou účast těchto týmů již na letošním Epilogu, a proto jsme se ujednotili na zvýšení délky závodu na 12 hodin. Bohužel došlo k zásadní kolizi termínů a v době uzavření přihlášek se na brněnský závod nepřihlásil žádný z týmů německého seriálu. Spolu s tímto nemilým překvapením se pro technickou i finanční náročnost snížil počet českých stájí, které by startovaly v 12ti hodinovém závodě. Přihlášené týmy jsme znovu kontaktovali s dotazem zda hodlají závodit 12 hodin. Výsledek tohoto dotazu byl však neuspokojivý.
Z tohoto důvodu jsme se vrátili k původnímu konceptu šestihodinového závodu, který je již v rámci Epilogu osvědčený.
Pro týmy, které se letošního Agrotec Prima Epilogu s Dark Dog účastní, BPA sport marketing zanechala veškeré motivační prvky, jakými jsou mimořádné ceny za umístění a současně jsme úměrně snížili výši startovného. Došlo také k úpravě formátu kvalifikace, kdy navíc proběhne Superpole kvalifikace a pro veřejnost jsme navíc zařadili při procházce po boxové komunikaci prohlídku boxů, možnost fotografování u závodních aut a autogramiádu s jezdci. Soutěž pro návštěvníky o Taxi jízdy v závodních speciálech např. s Jarkem Janišem - ve hře bude několik desítek takovýchto spolujízd - bude jistě vítaným zpestřením / vítanou novinkou při českých podnicích.
Je nám upřímně líto, že se nezdařil původní záměr, ještě více zatraktivnit tento jedinečný závod. Přihlášeným týmům i divákům se omlouváme za změnu délky závodu. Zároveň jsme však přesvědčeni o tom, že v letošním roce tato změna dopomůže k důstojnému i atraktivnímu průběhu posledního okruhového podniku na Automotodromu Brno.
Zdroj a foto: Automotodrom Brno, a.s. a BPA sport marketing, a.s.