Nový Ford Focus

ar1, 28. září 2004, 16:49 Google+

Nový Ford Focus je připraven vyrazit na automobilový trh – nastupující model má dynamický design a jeho svěží styling vnáší do C-segmentu rodinných vozů novou kvalitu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Focus

Focus | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Modelová řada Focus nové generace bude od začátku zahrnovat tří- a pětidveřové modely, prostorné kombi, ale patří do ní i multifunkční model Focus C-MAX, uvedený na trh v roce 2003.

Svěží, moderní, vyspělý styl
Nový Ford Focus má velmi osobitou boční siluetu s výrazně skloněným čelním sklem. Od svých hlavních konkurentů ve třídě se odlišuje také ještě sportovněji stylizovanou přední a zadní částí. Široký rozchod kol, dlouhý rozvor a nízko položené těžiště zvýrazňují sportovní image vozu a naznačují jeho dynamiku. Tu podporuje i veličina, která není pouhým okem postřehnutelná – tuhost karoserie. Svými špičkovými jízdními vlastnostmi se nový Focus – věrný odkazu svého předchůdce – opět řadí na čelo celého svého segmentu.

Design karoserie je zcela nový, ovšem je to stále neomylně Ford Focus - i nový model dostal charakteristická vertikální koncová světla a osobitou grafiku bočních oken. Nastupující Focus působí od pohledu robustnějším dojmem a dává najevo kvalitu svého zpracování i výroby – tedy atributy, se kterými se uvedl už model Focus C-MAX. I nové kombi řady Focus je vysoce stylové a zároveň maximálně funkční – samozřejmě i tato verze má „rodovou“ přední kapotu s nepřehlédnutelnými křivkami a oblinami a masku chladiče, jejíž design je společný všem modelům značky Ford.

Nový Focus se orientuje na řidiče
Provedení a zpracování interiéru nového Fordu Focus a zejména pracoviště řidiče jasně signalizuje kvality tohoto vozu. V novém Focusu si řidič okamžitě připadá jako doma – obklopuje jej tvarovaná palubní deska a středová konzole, která je centrálně dominantním prvkem celé přední části interiéru. Tvarování palubní desky připomíná kokpit letadla – řidič má pocit, že je doslova středem palubní desky, a vše, co potřebuje, má pohodně po ruce a přesně tam, kde to intuitivně očekává.

Vnitřní prostor nového Focusu má příjemnou atmosféru, kterou umocňuje i pečlivé barevné ladění – všechny odstíny, vzory i materiály dokonale harmonizují a v dokonalé symbióze vytvářejí svěží prostor pro cestující.

Rovnováha výkonů a jízdních vlastností
Vynikající jízdní vlastnosti byly od počátku hlavním rysem modelů Ford Focus. Nový Focus na tuto tradici navazuje a překonává i svého předchůdce.

Delší rozvor (o 25 mm) a širší rozchod kol (o 40 mm) v porovnání s modelem první generace propůjčuje novému Focusu pocit stability a slibuje ještě prostornější interiér. Sedm let zkušeností se zadní nápravou Control Blade a nový, mimořádně tuhý přední pomocný rám – to jsou hlavní konstrukční pilíře, na kterých stojí vylepšený podvozek nového Focusu.

Řidiči ocení vylepšený cestovní komfort, který nabízí nový Ford Focus, aniž by se to jakkoli negativně odrazilo na vitalitě či stabilitě jízdy nebo přesných reakcích řízení. Nový podvozek, resp. zavěšení kol byly připravovány tak, aby se ještě účinněji izoloval interiér vozu od vibrací přenášených od kol. I na méně kvalitních silnicích řidič zároveň zřetelně cítí, že jízda je naprosto stabilní, komfortní a že se může na svůj vůz stoprocentně spolehnout.

„Inteligentní“ síla
V novém Focusu se objeví nový motor Ford Duratec Ti-VCT o objemu 1,6 l a výkonu 115 k. Tento moderní agregát má systém variabilního časování ventilů.

Systém Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing) zlepšuje plnění i vyplachování motoru, který má díky tomu vyšší točivý moment, přičemž jeho průměrná spotřeba šla dolů až o 5 procent. Nový čtyřválec 1.6 Duratec Ti-VCT rozšiřuje škálu oblíbených zážehových agregátů Ford, která zahrnuje také šestnáctiventilové agregáty o objemech 1,4 l (výkon 80 k), 1,6 l (výkon 100 k) a 2,0 l (výkon 145 k).

V nabídce nové řady Focus jsou také vyspělé turbodiesely Duratorq TDCi vybavené přímým vstřikováním nafty systémem „common-rail“. Řada těchto agregátů zahrnuje motory Duratorq TDCi o objemu 1,6 l (výkon 109 k) a 2,0 l (výkon 135 k), které si svůj debut odbyly v modelu Focus C-MAX. Tyto lehké motory s velmi nízkými třecími ztrátami optimálně kombinují mohutný točivý moment v nízkých otáčkách, jenž umocňuje požitek ze sportovní dynamické jízdy, a nízkou spotřebu. Dvoulitrový agregát navíc těží z výhod svého propojení se šestistupňovou manuální převodovkou Ford.

Pro model Ford Focus poháněný turbodieselem 1.6 Duratorq TDCi je k dispozici také nová samočinná převodovka Durashift CVT (Continuously Variable Transmission) s plynule měnitelným převodem.

Vysoké nároky – vyspělé technologie
Nový Focus si přiváží řadu nových technologií, mezi nejvýraznější prvky patří:

Zámky KeyFree – odjišťují se bez použití klíče
Rexflexní čelní sklo – propouští téměř pětkrát méně slunečního záření než standardní skla, což zlepšuje tepelnou pohodu v interiéru a zvyšuje účinnost klimatizačního systému

Adaptivní světlomety – paprsek světlometů se natáčí spolu s řízením, resp. předními koly. Ford využívá halogenových světlometů namísto mnohem dražších xenonových světel

Bluetooth™ (BT) – technologie bezdrátového přenosu dat umožňuje bezdrátové propojení mobilního telefonu, osobního PDA organizéru a přenosného počítače

Hlasové ovládání – audiosystém, telefon, klimatizaci a navigační systém lze ovládat hlasovými pokyny

Focus a bezpečnost
Mimořádná míra pasivní bezpečnosti staví především na využití nejmodernějších bezpečnostních technologií a extrémně tuhé karoserii.

Skelet a karoserie nového Fordu Focus zaručují pasažérům v případě kolize maximální míru ochrany. Mimořádně tuhý skelet vytváří kolem prostoru pro cestující pevnou ochrannou klec, bránící pronikání okolních předmětů do prostoru posádky, deformační zóny v přesně vytipovaných místech karoserie pak slouží k účinnému maření nárazové energie a jejímu rozvádění do ostatních struktur karoserie mimo interiér vozu. Karoserie Focusu využívá plechů proměnné tloušťky, které jsou svařovány laserovým paprskem. Řada konstrukčních prvků je vyrobena z vysoce pevných ocelí.

Nový Focus může být podle požadavků jednotlivých trhů vybaven bočními airbagy i průběžnými hlavovými airabgy, kryjícími prostor bočních oken od předního A-sloupku až po C-sloupek karoserie. Do bezpečnostní výbavy dále patří předpínače bezpečnostních pásů s omezovači tahu a kotevní místa systému ISOFIX pro uchycení dětských sedaček. Do standardní bezpečnostní výbavy všech modelů patří dvojice čelních airbagů.

Unikátním prvkem jsou na přání dodávané nastavitelné pedály, díky kterým si za volantem najdou svoji optimální pozici řidiči různého vzrůstu - pohodlnější poloha při řízení přináší také vyšší bezpečnost jízdy.

Ford ČR
Foto: Ford Motor Company
Vytisknout

Diskuze: Nový Ford Focus

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Sportage FCEV

Nová KIA Sportage FCEV na autosalonu v Paříži

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud