Další dravec od Seatu: Cupra 1.8 20VT

ar1, 30. července 2004, 07:47 Google+

SEAT potvrzuje renomé značky produkující mimořádně dynamické vozy: Po nedávném uvedení Ibizy Cupra TDI,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ibiza Cupra

Ibiza Cupra | foto: Import Volkswagen Group

Sdílejte článek

poháněném turbodieselem 1.9 TDI/ 118 kW (160 k), se právě na tuzemském trhu objevuje ještě vitálnější dvojče tohoto atraktivního kompaktu – Ibiza Cupra poháněná přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.8 20VT o výkonu 132 kW/180 k.

Vysoký výkon přeplňovaného zážehového motoru propojeného s manuální pětistupňovou převodovkou a výborný průběh točivého momentu, který v rozmezí otáček 1500 min-1 až 4000 min-1 neklesá pod 245 Nm, jsou zárukou skvělých dynamických parametrů: Ibiza Cupra 1.8 20VT dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých
7,3 s a na plný plyn jede rychlostí až 229 km/h. Mimořádné výkony přitom nejsou vykoupeny neúměrnou spotřebou – ta v mimoměstském provozu činí jen 6,1 l/100 km a v kombinovaném se drží na velmi přijatelné hodnotě 7,9 l/100 km.

Výkonný motor je skvěle sladěný s vyspělým podvozkem Agile Chassis, závěsy kol optimálně kombinují poněkud měkčí vinuté pružiny s tvrdými tlumiči pérování a speciálními pouzdry, jejichž prostřednictvím jsou závěsy kol uchycené ke struktuře karoserie. Kvůli snížení těžiště vozu byla zmenšena světlá výška, což se pozitivně projevilo na stabilitě jízdy ve vysokých rychlostech. Modifikace podvozku a některých prvků skeletu se odrazily ve vyšší tuhosti karoserie, která je asi o 30 % vyšší, než u modelů SEAT Ibiza Sport.

Přední části Ibizy Cupra 1.8 20VT dominuje mohutný spojler, který plynule navazuje na masivní nárazník. Otvory pro přívod chladicího vzduchu mají krycí mřížku ve struktuře včelí plástve, masce chladiče vévodí velké chromované logo SEAT. Také zadní spojler je integrovaný do nárazníku, atraktivním doplňkem je dobře viditelná oválná pochromovaná koncovka výfuku, která je rozpoznávacím znamením modelů připravovaných v dílnách divize SEAT Sport.

Anatomicky tvarovaná sedadla, do jejichž opěradel je všité logo „Cupra“, výborně drží tělo i při dravé sportovní jízdě. Velmi příjemný je i tříramenný kůží obšitý volant s červenou značkou na věnci v poloze „12 hodin“, kterou se Ibiza Cupra odkazuje na závodní vozy. Interiér je vyvedený převážně v černé barvě, pouze číselníky palubních přístrojů jsou bílé a švy sedadel, opěrek hlav, volantu, hlavice řadicí páky a madla páky ruční brzdy jsou rudé, stejně jako páčky, kterými se ovládají výdechy ventilace.

Ibiza Cupra 1.8 20VT vyjíždí na pětipaprskových litých kolech rozměru 7Jx17 s nízkoprofilovými pneumatikami 205/40 R17. Do standardní výbavy dále patří např. integrované přední mlhovky, elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka, tónovaná skla, autorádio s CD přehrávačem a šesti reproduktory, dvojice čelních a bočních airbagů, protiblokovací systém brzd ABS, protiprokluzové zařízení TCS, stabilizační systém ESP, elektrohydraulický posilovač řízení, palubní počítač nebo pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů předních sedadel. Zájemci si mohou své vozy doplnit také např.: o prostorový alarm, tempomat, navigační systém, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, CD měnič.

Cena modelu Ibiza Cupra 1.8 20VT začíná na 609 900 Kč.

Import Volkswagen Group
Vytisknout

Diskuze: Další dravec od Seatu: Cupra 1.8 20VT

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Common-rail

Technika: Common-rail

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud