Honda na podzim s novým modelem: FR-V

ar1, 8. července 2004, 01:46 Google+

Honda uvádí na trh nový výrobek ve třídě kompaktních MPV, který je zaměřen hlavně na variabilitu upořádání interiéru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Sloučením konfigurace sedadel 3 + 3 s přitažlivým designem karosérie a s novým mechanizmem sklápění sedadel se u vozu FR-V dosáhlo možnosti vézt 6 osob a ještě nabídnout dostatečný objem zavazadlového prostoru.

FR-V se prezentuje v segmentu C-MPV praktickým a zároveň sportovním a dynamickým vzhledem. S kombinací výběru ze tří možných motorů včetně velmi úspěšného naftového motoru Honda s objemem válců 2.2 litru, s širokou konstrukcí podvozku minimalizující naklánění vozu v zatáčkách, s neobyčejným pohodlím za jízdy a s naprosto špičkovou ovladatelností je tento nejnovější model značky Honda předurčen nastavit novou úroveň požadavků zákazníků na vozy segmentu C-MPV.

Při uvedení koncepce uspořádání sedadel 3 + 3 vzala firma Honda v úvahu také význam potřeby komunikace v rodině, a to zvláště komunikace mezi rodiči a dětmi. A které dítě si ne-přeje sedět na předním sedadle spolu se svými rodiči? Vůz FR-V umožňuje toto přání splnit a navíc dává rodičům možnost mít dítě nepřetržitě na očích.

Víceúčelové přední prostřední sedadlo je možné také změnit na odkládací stolek a nebo na širokou loketní opěrku. Další možnosti vycházejí z dělené konstrukce širokého sedadla, která umožňuje odkrýt další úložné prostory.

Zvláště modely Jazz a Accord Tourer dostatečně ilustrují názor firmy Honda, že přeměna vozu z čistě osobního na vůz schopný vézt kromě posádky také určitý náklad, by neměla být časově ani fyzicky náročná. Model FR-V pokračuje v této linii a na rozdíl od konkurenčních vozů u něho variabilita uspořádání sedadel a zvětšení zavazadlového prostoru vyžaduje pouhé tři kroky. Není potřebné zvládat složité dvojité sklápění sedadel a už vůbec není nutno sedadla z vozu vyjímat a hledat prostor pro jejich dočasné uložení. Sedadla prostě zmizí v podlaze a vznikne naprosto rovná podlaha.

Honda se pečlivě věnuje aspektu bezpečnosti cestujících napříč celou modelovou řadou a vybavila vůz FR-V dvojstupňovými předními airbagy, bočními airbagy pro cestující na předních sedadlech, hlavovými airbagy pro posádku sedící vpředu i vzadu a tříbodovými bezpečnostními pásy s předpínači na všech šesti sedadlech a s omezovači tahu vpředu. Aby byla zajištěna stejná ochrana pro oba spolujezdce na předních sedadlech se v případě dopravní nehody aktivuje obzvlášť široký airbag - 860 mm.

Jelikož je zřejmé, že děti budou sedět jak na zadních sedadlech tak i na prostředním předním sedadle, je systém uchycení pro dětské sedačky ISOFIX umístěný jak u obou zadních krajních sedadel tak i u prostředního sedadla vpředu a zajišťuje bezpečné upevnění dětských sedaček. Každý úchyt je doplněn bodem pro ukotvení sedačky v rámu opěradla. Pokud jsou malé děti usazeny v dětské sedačce na předním prostředním sedadle, doporučuje Honda aby toto sedadlo bylo posunuto co nejvíce dozadu.

Při testování jízdních vlastností vozu FR-V se konstruktéři podvozků u firmy Honda zaměřili na překonání výrazného sklonu podvozků vozů typu C-MPV k stranovému naklánění při současném zajištění dostatečného jízdního pohodlí spojeného se spolehlivým ovládáním vozu a s jeho patřičnou reakcí na pokyny řidiče. Výsledkem je uvolněné řízení s pružnou ale plochou jízdní charakteristikou, vysoká stabilita v zatáčkách i při vysokých rychlostech a nejvyšší cestovní pohodlí v dané třídě díky měkkému odpérování.

Při zahájení prodeje v Evropě bude model FR-V nabízený se dvěma benzinovými motory : jeden o výkonu 92 kW (125 k) s objemem válců 1,7 litru SOHC VTEC a s pětirychlostní manuální převodovkou a druhý s objemem 2,0 litru a s výkonem 110 kW (150 k) DOHC i-VTEC s šestirychlostní manuální převodovkou. V roce 2005 budou tyto motory rozšířeny o vysoce ceněný vlastní naftový motor firmy Honda i-CTDi s objemem válců 2,2 litru.

Představení tohoto modelu pro evropské trhy bude na Pařížském autosalonu v září 2004 a zahájení prodeje v České a Slovenské republice verzí s benzinovým motorem o objemu 1,7 l je plánováno na listopad 2004.

Honda CR

Vytisknout

Diskuze: Honda na podzim s novým modelem: FR-V

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

1007

První snímky nového Peugeotu 1007!

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud