..udělována renomovanými odborníky při vyhlášení cen ekonomického magazínu Wirtschaftswoche a poradců pro oblast řízení AT Kearney.
Wolfgang Clement: “BMW Group jako jedna z nejvíce inovativních společností na světě dokazuje, že Německo je stále hlavním místem inovací.“
Základním kamenem úspěchu BMW Group je její strategie spočívající v inovacích zaměřených na zákazníka a jejich unikátním řízení.
“Novátorské inovace jsou nejlepší formou ochrany proti kopírování našich produktů a garancí pro celosvětový úspěch značek BMW, MINI a Rolls-Royce. Inovace ‘made in Germany’ stále určují standardy,” říká profesor Burkhard Göschel, člen představenstva BMW zodpovědný za vývoj a nákup.
Odborníci udělující cenu Best Innovator Award vyzvihlili BMW Group za její úspěchy při výzkumu inovativních produktů jako je aktivní řízení, ale i za „učinění profesionálních inovativních procesů klíčovým strategickým a kulturním prvkem každé oblasti společnosti.“
Zisk ceny Best Innovator Award není náhodný. V roce 2002 byla BMW Group první evropskou společností, která získala cenu Outstanding Corporate Innovator (OCI) Award v USA. Tento “Oscar” za řízení procesu inovací je udělován společnostem, které vynikly svou „vynikající inovativní silou a růstem prostřednictvím úspěšných produktů.“ Počátkem roku 2004 byla BMW Group odměněna za svůj aktivní systém řízení cenou Innovationspreis der deutschen Wirtschaft (Innovation Award of German Industry).
Inovace zaměřené na reálný život a zákazníky.
Záměrem řízení inovací v BMW Group nejsou pouze jednotlivé technické komponenty, např. motor nebo podvozek, tak jako tomu bylo dříve, ale funkce vozu, které jsou řešeny za pomoci různých holistických přístupů. Proto například oblast „zážitku z jízdy“ slučuje vzájemné působení motoru, podvozku, řízení, převodovky a brzd. “Tento přístup zahrnuje pohled na kompletní komplex otázek očima zákazníka,“ říká profesor Göschel. Management procesu řízení od úrovně obchodních zástupců až po představitele marketingu, vývoje, nákupu a výrobních divizí klade na základě tohoto principu důraz na technické inovace. A konečně do výroby jdou pouze ty inovace, které slibují jasné výhody pro zákazníky a posílení pověsti značky.
Tři stádia úspěchu – řízení procesu inovací u BMW Group
BMW Group je jedinou automobilovou společností na světě, jejíž inovace pokrývají všechny oblasti vývoje. Výhodou je to, že nové nápady mohou být rychle a přímo zahrnuty do procesu vývoje. První fází je fáze “impulsu”. Při ní identifikují zaměstnanci celosvětové sítě, včetně dodavatelů, universit a výzkumných pracovišť nadějné inovace. Klíčovým faktorem je zaměření se na nápady týkající se nejenom motoristické oblasti, ale i z oblastí ostatních, např. elektroniky nebo software. V tom velmi pomáhá Virtuální agentura pro inovace (VIA): www.bmwgroup.com/via, kde mohou dokonce i malé a středně velké podniky navrhovat inovativní myšlenky pro BMW Group, které jsou dále posouzeny a v případě, že jsou shledány jako vhodné, jsou dále konzultovány s „vynálezcem“. Druhou fází je “řízení inovací” poté, co byly tyto inovace analyzovány z hlediska jejich vhodnosti pro vozy a vyvinuty na určitou úroveň. Závěrečný “přenos inovací” zajišťuje, že vybraná inovace je použita při sériové výrobě a u konkrétního výrobku.
Inovace jsou lidé a jejich nové myšlenky
Inovační procesy definují pracovní podmínky všech oddělení: všichni zaměstnanci a vedoucí pracovníci prosazují jako základní přístup inovativní myšlení na širokém základě společnosti. “Silná fascinace inovacemi činí BMW Group jedním z nejpopulárnějších zaměstnavatelů na světě,” říká profesor Göschel. Tímto způsobem společnost podporuje ideální interakci mezi laterálními mysliteli, volnomyšlenkáři a kreativci na jedné straně a racionálními lidmi používajícími rozum, logiku a přesnost na straně druhé. Výsledkem je přenos nových myšlenek do důkladně stanovených procesů.
Tisková zpráva BMW ČR