„Opel Fuel Cell Marathon“ dosáhl cíle!

Michal Bartoň, 14. června 2004, 16:39 Google+

Odvážný projekt "Opel Fuel Cell Marathon - powered by GM" dosáhl úspěšně svého cíle: Ve středu 9. června, po 38 dnech jízdy, dorazil..

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

..do portugalského Cabo da Roca, nejzápadnějšího bodu evropského kontinentu, prototyp HydroGen3, poháněný palivovými články.

Vodíkovými palivovými články poháněný HydroGen3, postavený na základě velmi úspěšného velkoprostorového modelu Opel Zafira, vyrazil na své dlouhé putování napříč Evropou z Hammerfestu na severu Norska a postupně projel 14 zemí přičemž ujel přesně 9696 kilometrů.

HydroGen3 tím nejenom téměř dvojnásobně překonal dosud platný dálkový rekord vozu poháněného palivovými články, ale především prokázal spolehlivost pionýrské technologie vodíkových palivových článků a její schopnost nasazení v běžném provozu. Při svém vytrvalostním maratonu najel HydroGen3 během necelých šesti týdnů tolik, kolik spousta evropských řidičů nenajede za celý rok!

O tom, že konstruktérům GM a Opelu se podařilo dotáhnout technologii palivových článků do stádia bezproblémové praktické využitelnosti i v sériové produkci svědčí především fakt, že prototyp HydroGen3 projel při svém téměř šestitýdenním maratonu zeměmi, kde na něj čekaly velmi různorodé podmínky: Rychlé dálnice, vysokohorská sedla, silnice nejrůznější kvality, teploty ležící v širokém rozmezí více než 35 stupňů…

HydroGen3 se dokázal s měnícími se podmínkami skvěle vypořádat a během dvaceti etap nemusel ani jednou zastavit kvůli nějakému nečekanému technickému problému. Mechanici, který rekordní prototyp doprovázeli, neměli mnoho práce - za celou dobu putování napříč Evropou pouze na startu nainstalovali nejnovější verzi řídicího software, postupně vyměnili pět teplotních čidel a dvakrát měnili parkovací mechanismus. Při zastávce v polovině cesty ve vývojovém centru palivových článků GM Fuel Cell Activities v Mainz-Kastelu byla plánovaně vyměněna celá sada vodíkových palivových článků, takže i další novináři, kteří se během celé expedice střídali za volantem prototypu HydroGen3, mohli naplno využívat jeho výkonového potenciálu.

Až na tyto maličkosti probíhala vytrvalostní jízda experimentálního prototypu HydroGen3 naprosto bez problémů. "Vše fungovala optimálně, cesta hladce ubíhala," říká Dr. Udo Winter, šéfinženýr centra GM Fuel Cell Activities. "Jasně se ukázalo, že náš systém pohonu s palivovými články je prakticky připravený pro nasazení v běžném provozu. Během cesty jsme získali také spoustu nových poznatků, které využijeme při dalším vývoji alternativních pohonů a vodíkových palivových článků."

Zdroj: Tisková zpráva Opel ČR
Vytisknout

Diskuze: „Opel Fuel Cell Marathon“ dosáhl cíle!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

CONSTRUCT s dalším certifikátem - anotační foto

CONSTRUCT s dalším certifikátem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud