Wankelův motor končí - Mazda jej stáhla z výroby

Pavel Dvořák, 29. června 2012, 09:45 Google+

Když Mazda v roce 1990 představila model RX-7, byl jeho největším triumfem rotační motor. Jeho jedinou nevýhodou byla vysoká spotřeba paliva, která Mazdu donutila, spolu se změnami na zámořském trhu, stáhnout model RX-7 již v roce 1995.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mazda

Mazda | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Svůj návrat si Wankelův motor odbyl v roce 2004 v modelu RX-8. Dvoukomorový motor s obsahem 1,3 litru dosahoval nejvyššího výkonu 238 koní. Nevýhody motoru v podobě vysoké spotřeby paliva a oleje, nízké hodnoty točivého momentu (216 Nm) a limitované životnosti motoru zkrátily životní dráhu modelu do roku 2011. Vůz se dále prodávala pouze na japonském trhu ve speciální edici RX-8 Spirit R.

K dnešnímu dni však automobilka ukončila výrobu motoru a tím i modelu nadobro. Automobilka tímto krokem vyvrací spekulace o tom, zda bude mít nástupce modelu RX-8 pod kapotou rotační motor. S největší pravděpodobností nikoliv.

Pokud se někdy v budoucnu dočkáme dalšího rotačního motoru od Mazdy, tak je pravděpodobné, že se nebude jednat o motor benzínový. Automobilka v současné době testuje rotační motor poháněný vodíkem.

Prozatím se tak můžeme s vynálezem pana Felixe Wankela rozloučit s nadějí, že se do budoucna někomu podaří vyřešit (nebo alespoň minimalizovat) jeho přirozené neduhy a tohoto zajímavého motoru se dočkáme v některém novém sportovním voze.


 

Vytisknout

Diskuze: Wankelův motor končí - Mazda jej stáhla z výroby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Prius

Toyota je opět „Nejekologičtější globální značka“

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud