Opel Astra v Ženeve - na úspornú nôtu

Braňo Porubčan, 3. března 2009, 14:57 Google+

Nemecká automobilka Opel okrem očakávanej svetovej premiéry elektromobilu Ampera pripravil pre ekologicky zmýšľajúcich motoristov viacero noviniek. Z ponuky modelov ecoFLEX nás zaujala Astra s novým agregátom 1,7 CDTI ecoFLEX, na ktorú sa c tomto článku zameriavame.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Astra ecoFLEX

Astra ecoFLEX | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Autosalón v Ženeve je pre automobilku Opel veľmi dôležitým podujatím, a to z dôvodu predstavenia mnohých noviniek svojho výrobného programu. V Ženeve sa pod svetlami reflektorov predstavuje moderný elektromobil s názvom Ampera, ktorý je čitateľom našej webovej stránky pomerne známy. Okrem tejto významnej svetovej premiéry je tu zopár menej významných, ale nemenej dôležitých. Jednou z nich je aj premiéra ekologickej varianty modelu Opel Astra nazvanej ecoFLEX, ktorá disponuje novým úsporným vznetovým agregátom 1,7 CDTI.

Nová Astra 1,7 CDTI ecoFLEX s výkonom 81 kW/110 koní nahrádza predchádzajúcu Astru ecoFLEX 1,3 CDTI s výkonom 66 kW/ 90 konských síl, spájajúc nízke emisie sklenníkových plynov s vysokým výkonom. K dispozícii je v päťdverovej, trojdverovej a kombi verzii. Ekologická Astra vybavená bezúdržbovým časticovým fitrom a 6- stupňovou manuálnou privodovkou si vypýta len 4,5 litra nafty na 100 km a vytvorí 119 g/km CO2 (v porovnaní s 5,1 l a 137 g/km predchodcu 1,3 CDTI).

Opel Astra 1,7 CDTI ecoFLEX má krútiaci moment 260 Nm pri 2000 ot/min v porovnaní s 200 Nm v prípade 1,3 CDTI. S najvyššou rýchlosťou 188 km/h je o 16 km/h rýchlejšia, než 1,3 CDTI. Vynikajúce parametre spotreby pri danom výkone boli dosiahnuté rôznymi úpravami modelu. Konštruktéri zvolili dlhší hlavný prevod, znížili trenie vodného čerpadla, optimalizovali systém managementu motora a znížili voľnobežné otáčky. Ďalej zlepšili aerodynamiku optimalizáciou vstupov vzduchu v prednej časti a znížili súčiniteľ aerodynamického odporu zakrytím dolnej časti motorového priestoru. Znížili tiež voľnobežné otáčky čerpadla posilňovača riadenia a vybavili vozidlo 15-palcovými kolesami s nízkym valivým odporom.
Vytisknout

Diskuze: Opel Astra v Ženeve - na úspornú nôtu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

i MiEV

PSA a Mitsubishi-spoločný vývoj elektromobilu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud