Mercedes-Benz Geländewagen slaví 30 let

Marek Litzman, 21. ledna 2009, 12:50 Google+

Slavná třída hvězdy ze Stuttgartu, třída, G, respektive její předobraz, Mercedes Geländewagen, slaví své třicáté narozeniny. Dokázal si dobýt srdce jak farmářů po celém Německu, tak také tamní armády.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
G500

G500 | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Právě před třiceti lety, na přelomu ledna a února roku 1979, byly zákazníkům nabídnuty první mercedesy třídy G. Jeho původ je ovšem starší, takovýto vůz se již několik let vyráběl pro potřeby armád.

Geländewagen se stal legendou. Jeho design se do dnešních dnů změnil jen málo a je pořád stejně dobře identifikovatelný. Mercedes za jeho dlouhý život vyměnil tři generace.

Změna přišla v letech 1990 a 1991, tedy po 11 letech výroby první generace. Pokračovateli původní armádní tradice přinesla jnovaci motorů a částečně vylepšené šasi, design ale zůstal téměř stejný, nepohodlný interiér se proměnil trochu k lepšímu.

Souběžně s Geländewagenem se ovšem začala vyrábět i třída G. Ta se vyznačovala mnohem větším luxusem a větší použitelností pro osobní účely. Ztratil sice na svém terénním využití, ovšem i přesto je těžké ho "ponížit" až do kategorie SUV, zůstává tedy ve speciální kategorii luxusních off-roadů, které bychom spočítali na prstech jedné ruky. Jistě by sem patřil Range Rover a Toyota Land Cruiser.

S původní puriánskou verzí bychom také asi jen těžko spojovali rychlé modely upravené samotným AMG nabízející stovky koní.

Původní terénní model se přestal vyrábět roku 2001, resp. přestal se prodávat pro civilisty, armády je kupují i nadále. Ostatně právě v armádách je upravených Geländewagenů mnoho, vždyť jen samotné Německo má ve výzbroji přes 12 tisíc těchto strojů.

Mercedes Benz třídy G je jedním z nejdéle sloužících aut, může se řadit po bok Land Roveru Defender a tohle místo mu po právu patří. Přejme mu i další desetiletí.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz Geländewagen slaví 30 let

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Fiat

Fiat kupuje třetinu v automobilce Chrysler

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud