Konec atmosférickým motorům v BMW M řadách

Roman Turna, 27. listopadu 2008, 20:50 Google+

Po dvě desetiletí byly vysokootáčkové atmosférické motory u modelů řady M od BMW samozřejmostí. Časy se ale mění a s nimi i nároky a potřeby zákazníků. Downsizing je aktuálním trendem, a tak se musí zmenšovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Další obět přísných nároků emisních norem je na světě. Vysoké objemy motorů nedělají naší planetě dobře a proto jsou na světě normy jako Euro 5 nebo 6. Proč se tak přísné normy týkají i sportovních aut, kterých jezdí na silnicích jako šafránu mi není známo. Nejsem zde ale od toho abych nadával, na starosti mám psaní novinek. Co tedy bude do budoucna s řadami M?

Trend je jasný: zmenšování objemu a přeplňování. Ať už turbem nebo kompresorem. Čtyřlitrový osmiválec z M3 a pětilitrový desetiválec z M5 a M6 tak čeká odtučňovací kůra.

Prvním vozem s novým M motorem bude BMW X6 xDrive M, což bude konkurent například Mercedes-Benzu ML63 AMG. Pod kapotou bude mít místo desetiválce nový twinturbo osmiválec. Ten později dostane i nová M5 v průběhu roku 2010. Tento motor bude mít výkon stejný jako standartní 5.0 V10 známý z aktuálních M5 a M6, tedy 500 koní. X6 xDrive M s ním zasprintuje z 0-100 km/h za méně než 5 sekund a maximální rychlost bude omezena na standartních 250 km/h.

Nové motory budou také pravděbodobně vybaveny funkcemi start/stop a rekuperací energie při brždění.

Dle slov BMW nebudou nové motory o nic méně výkonnější, budou mít ale nižší spotřebu a emise. A o ty jde především.

 

Vytisknout

Diskuze: Konec atmosférickým motorům v BMW M řadách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

my Command

Internet v aute: myCOMAND systém od Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud