Suzuki Grand Vitara

Petr Horák, 15. listopadu 2003, 15:42 Google+

Modelová řada Grand Vitara již prošla v letošním roce výraznou a zdařilou modernizací interiéru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

K dalšímu rozšíření nabídky v této modelové řadě dochází pod kapotou, a to o motor typu RHW v krátkém třídveřovém provedení karoserie. Tento moderní 16-ti ventilový vznětový motor s přímým vstřikem systému common rail a zdvihovým objemem 1997 cm3 z produkce PSA byl dosud používaný jen v delším pětidveřovém provedení. Kratší a lehčí třídveřové variantě dodává více než dostatečný výkon 80 kW při 4 000 otmin-1 a příznivý průběh točivého momentu s maximální hodnotou 270 N.m již při 1 750/min. Tím dochází k uspokojení požadavku uživatelů terénních automobilů po vybavení vznětovým motorem i u tohoto menšího modelu, který na úkor vnitřního prostoru poskytuje díky kratšímu rozvoru mnohem lepší terénní vlastnosti, dané větším přechodovým úhlem a lepší manévrovatelností.

Také Grand Vitara v provedení XL-7 prošla faceliftem přední části, který se vyznačuje novou, výraznější maskou v barvě vozu s vrchní chromovanou lištou, novým provedením hlavních světlometů a novým tvarem předního nárazníku. To vše vozu dodává nový charakteristický výraz. U provedení s vyšší výbavou je v nabídce i zcela nový tvar originálních disků z lehkých slitin, které jsou v této specifikaci dodávány standardně. Také u zážehové pohonné jednotky typu H27A o zdvihovém objemu 2 736 cm3 došlo k úpravám a zvýšení maximálního výkonu o 8 kW na 135 kW při 6 000/min a největšího točivého momentu o 19 N.m na 250 při 3 300/min.

Začátkem příštího roku, s největší pravděpodobností od února, bude nabídka rovněž rozšířena o vznětový agregát. Tím bude paleta nejrůznějších variant motorů a karosérií u modelové řady Grand Vitara široká a zájemci o tento typ terénního automobilu si budou moci vybrat mezi třídveřovou karoserií se zážehovým motorem G16B - 1 590 cm3 a vznětovým RHW - 1 997 cm3 , pětidveřovou karoserií se zážehovým motorem J20A - 1 995 cm3 a vznětovým RHW a nebo zvolit 4 700 mm dlouhou XL 7 s benzinovým šestiválcem do V H27A – 2 736 cm3 nebo naftovým RHW. Model XL 7 je také možné díky vhodným hmotnostním poměrům nabízet i v provedení N1 s plnou obsaditelností 5 míst.

Vytisknout

Diskuze: Suzuki Grand Vitara

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

O Toyoty Avensis v Anglii dvojnásobný zájem - anotační foto

O Toyoty Avensis v Anglii dvojnásobný zájem

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud