Suzuki Grand Vitara

Petr Horák, 15. listopadu 2003, 15:42 Google+

Modelová řada Grand Vitara již prošla v letošním roce výraznou a zdařilou modernizací interiéru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

K dalšímu rozšíření nabídky v této modelové řadě dochází pod kapotou, a to o motor typu RHW v krátkém třídveřovém provedení karoserie. Tento moderní 16-ti ventilový vznětový motor s přímým vstřikem systému common rail a zdvihovým objemem 1997 cm3 z produkce PSA byl dosud používaný jen v delším pětidveřovém provedení. Kratší a lehčí třídveřové variantě dodává více než dostatečný výkon 80 kW při 4 000 otmin-1 a příznivý průběh točivého momentu s maximální hodnotou 270 N.m již při 1 750/min. Tím dochází k uspokojení požadavku uživatelů terénních automobilů po vybavení vznětovým motorem i u tohoto menšího modelu, který na úkor vnitřního prostoru poskytuje díky kratšímu rozvoru mnohem lepší terénní vlastnosti, dané větším přechodovým úhlem a lepší manévrovatelností.

Také Grand Vitara v provedení XL-7 prošla faceliftem přední části, který se vyznačuje novou, výraznější maskou v barvě vozu s vrchní chromovanou lištou, novým provedením hlavních světlometů a novým tvarem předního nárazníku. To vše vozu dodává nový charakteristický výraz. U provedení s vyšší výbavou je v nabídce i zcela nový tvar originálních disků z lehkých slitin, které jsou v této specifikaci dodávány standardně. Také u zážehové pohonné jednotky typu H27A o zdvihovém objemu 2 736 cm3 došlo k úpravám a zvýšení maximálního výkonu o 8 kW na 135 kW při 6 000/min a největšího točivého momentu o 19 N.m na 250 při 3 300/min.

Začátkem příštího roku, s největší pravděpodobností od února, bude nabídka rovněž rozšířena o vznětový agregát. Tím bude paleta nejrůznějších variant motorů a karosérií u modelové řady Grand Vitara široká a zájemci o tento typ terénního automobilu si budou moci vybrat mezi třídveřovou karoserií se zážehovým motorem G16B - 1 590 cm3 a vznětovým RHW - 1 997 cm3 , pětidveřovou karoserií se zážehovým motorem J20A - 1 995 cm3 a vznětovým RHW a nebo zvolit 4 700 mm dlouhou XL 7 s benzinovým šestiválcem do V H27A – 2 736 cm3 nebo naftovým RHW. Model XL 7 je také možné díky vhodným hmotnostním poměrům nabízet i v provedení N1 s plnou obsaditelností 5 míst.

Vytisknout

Diskuze: Suzuki Grand Vitara

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

O Toyoty Avensis v Anglii dvojnásobný zájem - anotační foto

O Toyoty Avensis v Anglii dvojnásobný zájem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud