Porsche chce vlastnit většinu Volkswagenu

Marek Litzman, 11. března 2008, 07:02 Google+

Možná to nevíte, ale i ve vaší škodovce, audině, volkswagenu či seatu je možná kousek Porsche. Slavná automobilka je v současné době podílově největším vlastníkem celého koncernu Volkswagen a hodlá svůj podíl zvětšit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche

Porsche | foto: Porsche

Sdílejte článek

Porsche dle nejnovějších vyjádření nemá v žádném případě touhu sloučit se s Volkswagenem. Pouze by jej rádo vlastnilo.

Spolupráce, vlastnictví a dosazování navzájem lidí do vedení má u obou značek velmi dlouhou tradici, vždyť první model Volkswagenu, slavného brouka, naprojektoval Ferdinand Porsche. Složité majetkové provázání se táhlo od počátku až dosud. Navíc někteří z vrcholných manažerů Vokswagenu jsou přímými potomky Ferdinanda Porscheho, jiní "jen" náleží do rodiny. Například Ferdinand Piech, současný předseda dozorčí rady Volkswagenu, je Porscheho vnukem.

Poté, co Evropská unie zrušila tzv. zákon Volkswagenu, který pravil, že žádný vlastník nemůže mít na valné hromadě více než 20% hlasů nehledě na svůj podíl, Porsche se pustilo do dalšího skupování akcií. Aktuálně vlastní balík 31% akcií a vysílá singály, že má hlad po dalších.

Je jasné, že malá automobilka prahne po nadpolovičním, tedy majoritním podílu. Ten by ji zaručil mnohem více práv. Otázkou zůstává kolik akcií chce mít přesně. Objevují se spekulce od padesáti až téměř po stovku.

Rovných 100% však získat nemůže. 20% Volkswagenu vlastní spolková země Dolní Sasko a to se svého podílu nevzdá, je totiž zárukou 82 tisíc lidí, kteří ve Volkswagenu pracují. Také se nedá čekat, že by spolková země s majoritním podílem Porsche souhlasilo.

Zároveň se šeptá, že změny se udály i ve vlastnctví samotného Porsche, O to se dnes dělí dvě rodiny, rodina Porsche a klan Piechů. Vlastnictví Porschů se údajně navýšilo na 61,9% z 53,7%, zatímco podíl Piechů klesl na 38,1% z původních 46,3%.
Vytisknout

Diskuze: Porsche chce vlastnit většinu Volkswagenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Type 12-2

Koncept Bugatti Type 12-2 Streamliner

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud