Edo Competition Audi R8

Jan Fiala, 22. ledna 2008, 18:20 Google+

Nejrychlejší Audi všech dob, model Audi R8, již v sériovém provedení zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,7 sekundy. Tuningová společnost Edo competition tak neměla za úkol zvyšovat jízdní dynamiku nijak dramaticky - edoR8 tak dosahuje rychlosti 100 km/h jen o dvě desetiny sekundy rychleji,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
R8

R8 | foto: Edo competition

Sdílejte článek

za 4,5 sekundy, a dosahuje maximální rychlosti přes 310 km/h.

Edo competition však dokazuje, že i malé změny mohou přinášet velký efekt - posuďte sami. Audi R8 dostalo od Edo competition výkonný výfukový systém se sníženým odporem, který nabízí nejen o něco lepší výkon vozu, ale také změnu jeho zvukového projevu. V nabídce edo competition je tento výfukový systém vyroben z nerezové oceli, a může nabízet dvě různé úrovně zvukového projevu.

Výsledkem výměny výfuku je zvýšení výkonu vozu o 16 kW (22 koní), vzroste však i točivý moment, a to o 20 Nm. Ve výfukovém systému jsou osazeny výkonné trimetalické katalyzátory, které byly navrženy speciálně pro model R8, takže jsou plně komaptibilní s palubním systémem OBD2 a nabízejí skutečně působivý výkon.

V podání edo competition jsou forma a funkce silně závislé. Proto se i u Audi R8 podařilo dosáhnout skvělého vyvážení a zlepšení aerodynamicky generované přítlačné síly, a to díky úpravám na karoserii. Zvláště se změny projevují při zrychlování vozu. Edo R8 vděčí za aerodynamické výhody zvláště nově navrženému "lízátku" na předním spoileru a osmi karbonovým plochám, usměrňujícím proudění vzduchu v zadním nárazníku pod koncovými světly. Nový je i zadní difuzér, který také přispívá k vyšší přítlačné síle, a který má v porovnání s karbonovými plochami dokonce ještě vyšší účinnost. Všechny nové díly jsou, jak je u edo competition zvykem, vyroben ze superlehkých uhlíkových vláken.

Sportovnost čiší rovněž z nového designu kol edo competition. A nezáleží přitom, zda jde o kolas průměrem 19 palců, nebo o kola dvacetipalcová. Oba typy kol totiž perfektně ladí s působivým vzhledem Audi R8 a vynikají vysoce pevnými kovanými středy, leštěnými vnějšími obrubami z nerezové oceli a ráfky z vysokopevnostního hliníku. Všechna kola lze na přání zákazníka rovněž nalakovat.

Zdroj: Edo competition

Vytisknout

Diskuze: Edo Competition Audi R8

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Názor:Evropa vs. biopaliva-podpora je nejistá

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud