Před rokem 2003 bývalo běžné, že evropské automobilky u nás nabízely zákonnou roční zaruku, zatímco japonské vozy byly prodávány se zárukou tříletou, čímž získávaly nezanedbatelnou výhodu a budily v očích zákazníků patřičnou důvěru v kvalitu svého zpracování.
Tento rozdíl byl po roce 2003 částečně smazán - přeci jen, rozdíl mezi dvouletou a tříletou zárukou již není tak propastný. Ovšem v loňském roce s touto zabehnutou praxí zahýbala nabídka, svázaná s modelem Kia Cee'd - ten má standardně záruku 5 let na vůz a 7 let na pohonnou jednotku a převodovku.
Podobným nabídká čelili ostatní výrobci již dříve, například automobilka Ford nabízí již od začátku prodeje modelu Focus záruku Ford Protect, která podle výše příplatku v okamžiku pořízení vozu může tvrat až po dobu pěti let, nebo 200 000 kilometrů.
Domácí výrobce, automobilka Škoda, se po dlouhou dobu bránila nabídce prodloužené záruky - standardně nabízela záruku na 2 roky, ačkoliv na lak činí záruka 3 roky a na prorezivění karoserie činí záruka dokonce 10 let pro Fabii, Octavii Tour a Superb a 12 let pro modely Nová Fabia, Octavia a Roomster.
Od začátku letošního roku však přichází novinka - Škoda začala nabízet prodloužení záruční doby pro nové vozy Škoda. Konkrétně pro novou Fabii si můžete za 3000 Kč prodloužit záruku na 4 roky nebo 60 000 kilometrů, nebo za 6000 Kč na 4 roky nebo 120 000 kilometrů.
Pro modely Roomster a Praktik (který z Roomsteru vychází) je cena nepatrně vyšší - za záruku na 4 roky/60 000 kilometrů zaplatíte 4000 Kč, záruka na 4 roky/120 000 kilometrů stojí 8000 Kč.
Ještě vyšší cenu zaplatíte, pokud budete chtít prodloužit záruku pro model Octavia nebo Octavia Tour. Záruka na 4 roky/60 000 kilometrů stojí 5500 Kč, na 4 roky/120 000 kilometrů pak 11000 Kč.
Prodlouženou záruku prozatím Škodovka nenabízí pro Fabii Tour (již pouze model sedan) a pro Superb. Nicméně, oba modely končí, nástupce Superbu již byl představen a oficiálí premiéru si obbude v Ženevě, naopak následovník Fabie sedan se nečeká, a jeho výroba již pomalu končí.
Rozhodně tedy lze počin Škody jen a jen kvitovat, obě prodloužené záruky na 4 roky si najdou svou skupinu zákazníků, která je uvítá - průmerný nájezd benzinových modelů vozů Škoda je totiž právě kolem 15 000 kilometrů ročně, u naftových modelů je to pak kolem 30 000 kilometrů za rok. Chalupářům i těm, kdo denně dojíždějí do práce autem, tedy přinese nevelký příplatek o dva roky delší jistotu, že se nebudou muset starat o nic jiného než běžný servis.
Prodlouženou záruku lze zatím požadovat jen u vozů, zadávaných do výroby - ať již prostřednictvím webového Konfigurátoru, nebo prostřednictvím autorizovaných prodejců vozů Škoda.
Zdroj: Auto-News.cz