Vůz pro pohár FIA GT1 - Koenigsegg CCGT

Jan Fiala, 8. března 2007, 18:55 Google+

Výkon motoru musel být snížen na 600+ koní, aby byly plněny závodní předpisy FIA - to je asi nejzajímavější údaj, kterým lze uvodit strohou informaci, že Koenigsegg vyvinul a vyrobil nový závodní vůz CCGT.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Favorit

Favorit | foto: Koenigsegg

Sdílejte článek

Tento vůz vychází z produkčního modelu CC. Model CCGT plní všechny předpisy ACO a FIA GT1.

Motor CCGT vychází z produkční pohonné jednotky modelu Koenigsegg CCX. Motor oproti produkční verzi disponuje větším zdvihovým objemem 5,0 litrů, odstraněno však bylo přeplňování.

Předpokládá se, že spolehlivost závodní verze motoru bude výjimečně vysoká, a to proto, že motor vychází z prověřené produkční jednotky, která již prokázala svou spolehlivost a odolnost, a která disponuje proti závodnímu motoru významně vyšším výkonem.

Minimální hmotnost závodních vozů GTI je 1100 kg a většina výrobců má potíže s tím, aby dosáhli takto nízké hmotnosti vozu. Proto obvykle závodní vozy procházejí rozsáhlou odtučňovací kůrou, aby se dosáhlo potřebné redukce hmotnosti.

Díky faktu, že vozy Koenigsegg CC jsou velmi lehké a tuhé již v běžné produkční verzi, váží závodní model CCGT necelých 1000 kg. To umožňuje inženýrům použít dodatečnou zátěž 100 kg kdekoliv uvnitř vozu, aby vůz jednak splnil požadavky předpisů, a přitom se dosáhlo co nejlepšího rozložení hmotnosti s ohledem na aktuálně vyžadovaný setup. V závodech by to vozům Koenigsegg mělo poskytnout zajímavou soutěžní výhodu proti konkurenci.

Model CCGT má velmi krátké přesahy karoserie, což může být problémem v okamžiku, kdy je potřeba generovat dostatek aerodynamické přítlačné síly. Koenigsegg věří, že dalším vývojem všestranného konceptu řady CC, který se vyznačuje hladkým designem, se podařilo vytvořit unikátní aerodynamický balíček s překvapivě velkou úrovní generované přítlačné síly, kombinované do velmi kompatkní podoby a optimálním rozložením hmotnosti. Protože má vůz CCGT krátkou celkovou délku a nízkou hmotnost, a přitom disponuje potřebnou šířkou i délkou, vyžadovanou předpisy, je vůz nadán ve srovnání s konkurenty skvělou agilitou. To by se mělo pozitivně projevit v závodních bitvách.

Vývojový tým vozu Koenigsegg CCGT, který vede Dag Boelenius, odvedl při úpravě modelu CC na závodní CCGT skvělou práci.

Závodní motor byl vyvinut inženýry Koenigseggu vlastními silami, a to paralelně při vývoji produkční pohonné jednotky. Podporu při vývoji poskytl též Anders Hoglund ze společnosti Cargine engineering a JP Motorsport.

Foto: Koenigsegg

Vytisknout

Diskuze: Vůz pro pohár FIA GT1 - Koenigsegg CCGT

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Twingo

Renault Twingo – Malý hráč na velkém poli

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud