Mercedes Benz S 420 CDI - naftový král

Michal Otruba, 8. prosince 2006, 10:06 Google+

Automobilka Mercedes rozšiřuje nabídku motorů pro luxusní limuzínu třídy S. Pod kapotou se nově objeví osmíválec, který bude spalovat naftu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S

S | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Pokud si přejete mít pod kapotou svého Mercedesu třídy S osmiválec, máte ho mít. To není žádný problém. Ale pokud si přejete osmiválec spalující naftu - do nynějška nemožné. Příznivci naftových motorů se zatím museli spokojit s šestiválcem 320 CDI. Ovšem od začátku prosince si přijdou i milovníci osmiválcových turbodieselů na své. Pod kapotu Ska se dostává motor V8 420 CDI, který rožšiřuje nabídku motorů na číslo 8. Šest benzínových a dva turbodiesely v nabídce - tomu se říká výběr dle chuti!

Nový osmiválec 420 CDI disponuje 235 kW (320 koňmi) při 3600 ot/min a 730 Nm točivého momentu při 2000 ot/min a dvoutunovou limuzínu rozhýbe na 100 km/hod za 6,6 vteřiny. Maximální rychlost je opět "klasicky" omezena na 250 km/hod. Kouzelná je ale spotřeba. Podle firemních údajů stačí 9,4 l nafty na 100 km v případě klasické verze, v případě prodloužené verze si motor řekne o dvě deci více. Při 90ti litrové nádrži se tak jízdní dosah přibližuje magické hranici 1000 kilometrů.

Z označení by se mohlo zdát, že agregát má proti minulosti zvětšený objem, ale opak je pravdou. Stále je to motor o objemu 4,0 litru (přesně 3996 ccm). Motor používá třetí generaci vstřikování common-rail s maximálním vstřikovacím tlakem 1600 barů, piezolektrické vstřikovače schopné během jednoho cyklu až pěti vstřiků a dvě turbodmychadla s proměnlivou geometrií lopatek. Ve standartní výbavě se také objevuje bezúdržbový filtr pevných částic. O přenos výkonu se stará sedmistupňový automat 7G TRONIC s možností řazení tlačítky na volantu, o pohodlí na palubě zase vzduchové pérování AIRMATIC.

Foto: Mercedes-Benz

Vytisknout

Diskuze: Mercedes Benz S 420 CDI - naftový král

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

207CC

Nejlepší nakonec – Peugeot 207CC

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud