SEAT León FR 2.0 TDI – 4,7 l / 100km

Martin Kovalčík, 20. září 2006, 09:28 Google+

Seat León FR 2.0 TDI/170 k během týdenní nonstop jízdy na 10 000 km měl prokázat, že i sportovní a velmi výkonný vůz může být zároveň velmi úsporný.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Leon FR

Leon FR | foto: Seat ČR

Sdílejte článek

Celkem sedm dnů a nocí kroužil sportovní León FR mezi Prahou, Hradcem Králové, Olomoucí a Brnem. Za jeho volantem se střídali motorističtí novináři, jelo se za plného prázdninového provozu a stanovený rychlostní průměr alespoň 75 km/h rozhodně nedovoloval žádné loudání.

Absolutně nejnižší spotřeby nakonec dosáhla dvojice Leoš Kána – Autohit a Zbyšek Pechr – Sport, kteří dokázali León FR protáhnout úskalími trati za neuvěřitelných 3,93 litru. „Tak dobrý výsledek nás oba překvapil,“ komentoval jízdu Zbyšek Pechr, šéfredaktor deníku Sport. „Přece jen León FR je sportovní vůz a jeho výkonová charakteristika je podobná silnému benzinovému motoru – to znamená víc řadit a jezdit ve větších otáčkách. To pro eko jízdu není právě ideální, tím víc nás dosažená spotřeba těší.“ Testovaný SEAT León FR poháněl nejvýkonnější vznětový motor 2.0 TDI/125 kW, který má SEAT v současné době k dispozici. Díky němu je nedávno představený SEAT León FR výjimečně dynamickým modelem – dosahuje nejvyšší rychlosti až 214 km/h a z nuly na 100 km/h akceleruje za 8,2 s při průměrné spotřebě jen 6 l nafty na 100 km. Přes obtížné podmínky vykázal León v konečném účtování mimořádně nízkou průměrnou spotřebu pouze 4,7 l/100 kilometrů.

Kromě pravidelného doplňování paliva Shell V-Power Diesel, kontroly hladiny oleje Shell Helix Diesel Plus VA 5W - 40 a kontroly tlaku v pneumatikách Pirelli Zero Rosso 225/45 ZR 17 nepotřeboval vůz žádnou zvláštní péči. Vedle nízké spotřeby tak zcela sériový SEAT León, který měl před startem najeto 4050 km a do provozu byl uveden 20.7.2006, prokázal i vysokou spolehlivost.

Akce importéra vozů značky SEAT byla pokračováním tři předchozích ročníků ekojízd, z nich první se jela v roce už v roce 1994 – tehdy s vozem SEAT Cordoba 1.9 TD o výkonu 75 koní. „Naším cílem bylo dokázat, že přestože oba modely od sebe dělí téměř 100 koní výkonu, výsledek spotřeby nebude o mnoho vyšší, než před 12 lety,“ říká Filip Stoulil, marketingový manažer SEATu. „Jsme velmi rádi, že díky opravdu sportovnímu úsilí soutěžících se nám to podařilo.“

Novinkou letošního ročníku akce 10 000 km NONSTOP byla „sprintetapa“, která proběhla hned následující den po ukončení ekojízdy. Během ní se novináři na testovací dráze nedaleko Mladé Boleslavi mohli přesvědčit o dynamických vlastnostech Leonu FR, s nímž právě absolvovali náročný desetitisícový maraton. Na téměř tříkilometrové testovací dráze novináři Leon FR nijak nešetřili a namodralá barva brzdových kotoučů napovídala, že se jezdilo opravdu na doraz. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Petr Hanke z Lidových novin a titul nejuniverzálnějšího pilota, tedy toho, kdo prokázal nejlehčí nohu při ekotestu a zároveň nejrychlejší reakce ve sprintu si odnesl Leoš Káňa z Autohitu.

zdroj: Seat

Vytisknout

Diskuze: SEAT León FR 2.0 TDI – 4,7 l / 100km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

PSA

PSA má nový cíl: Proton a východní trhy

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud